Ford med lysen problem

_Durka_
20 oktober 2019 · 76 Inlägg

Hej!

Har en Ford S-Max -08 2.0 Flexifuel där lysena krånglar. Helljus går ej att stänga av under färd.  När bilen är avstängd och nyckeln är ur så tänder han och släcker helljus och lyset under backspeglarna.

Efter en stund när man kör så brukar helljuset gå att stänga av som vanligt.

Belöning till den som kommer med rätt tips utlovas 😊

Mvh/ Mathias

För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen!
granadadr
21 oktober 2019 · 7 261 Inlägg

låter som du fått in fukt i säkringsdosan,  iom random fel, kolla om du har fått in vatten under handskfacket,, och sen kollar du upp säkringscentralen under huven,, personligen tror jag mer på den än den inne i bilen,, men u never know

Senast redigerat av granadadr (21 oktober 2019)

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
_Durka_
21 oktober 2019 · 76 Inlägg

granadadr skrev:
låter som du fått in fukt i säkringsdosan,  iom random fel, kolla om du har fått in vatten under handskfacket,, och sen kollar du upp säkringscentralen under huven,, personligen tror jag mer på den än den inne i bilen,, men u never know

Ok, Har haft bilen inlämnad på Ford för felsökning dom föreslog reläboxen under handskfacket. Har testat att byta hela boxen men felet kvarstår.

Jag upplever att felet visar sig mer tydligt varje gång man öppnar och stänger någonting. En dörr eller motorhuven

Har försökt att komma in djupare i boxen under motorhuven men lyckas ej få upp den.

För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen!
xXSammy
21 oktober 2019 · 6 566 Inlägg

Vilka strålkastare har du? Standard, adaptiva eller xenon?
Har du karosskod S?

(:

De/Dem
_Durka_
21 oktober 2019 · 76 Inlägg

xXSammy skrev:
Vilka strålkastare har du? Standard, adaptiva eller xenon?
Har du karosskod S?

(:

Hmmm... det är inte adaptiva (men dimljus tänds på den sidan man svänger åt) halogen/xenon lysen

Vart ser jag karosskoden? WA6 heter den i modellbeteckning iallafall om det är till någon hjälp?

För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen!
granadadr
21 oktober 2019 · 7 261 Inlägg

hmm kabelstammen till vä dörr låter misstänkt smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang