skinninredning...

challe900
11 januari 2005 · 5 Inlägg

Tog kontakt med Södertälje Bil & Alldemo AB på grund av att jag var intresserad a ett stycke skinn inredning till min ng900. Fick svar idag, 34 000 kr!!! visserligen från en 9-3 aero 01 men ändå! vad har ni pröjsat för era inredningar (saab)? sdcc tar ju 13k för sina men det känns ju inte allt för billigt? vad ska man betala?

mvh calle

ng900 turbo -97
Kimmen
12 januari 2005 · 245 Inlägg

Kan du inte köpa en inredning från en demonterad bil på skroten då? Finns ju massor med skrotar som har nya bilar nästan..
Kika på bildelsbasen.se wink

Pontiac Firebird Formula 400 -72
Volvo 940 SE 2,3 Ltt -97
Styrelsemedlem i Teddy Boys Car Club, Västerås
Kimmen
12 januari 2005 · 245 Inlägg

Förrestan har du tänkt byta hela inredningen själv? Har du gjort det förrut kanske?
Om inte då ska du tänka på att det är riktigt jobbigt.. jag har gjort det en gång på en Saab 900 -84 T16, som jag bytte inredningen till -88:ans Aero, vart visserligen bra men det var mycket jobb.!

Pontiac Firebird Formula 400 -72
Volvo 940 SE 2,3 Ltt -97
Styrelsemedlem i Teddy Boys Car Club, Västerås
challe900
12 januari 2005 · 5 Inlägg

Jag håller konstant koll på bildelsbasen, jag ska byta den själv. Man måste göra om fästena till framstolarna, men morfar är pensionerad bilmek så ska inte vara några problem... det värsta är ju att hitta något till bra pris, man kan ju inte lägga ner halva bilen värde på nya stolar. vore gött att hitta dom svart/oranga stolarna, men dom växer ju inte på träd direkt....

ng900 turbo -97
Kimmen
12 januari 2005 · 245 Inlägg

Nej det är sant, ska man lägga ner över 30.000:- på inredning så kan man lika gärna byta bil till en med sådan inredning man verkligen vill ha.. om man nu är så petig på inredningen?! wink

Själv har jag vit skinninredning i min Muskelkärra, ganska pimp smile
Man får tänka sig var man sätter händerna när man är skitig och oljig!

Pontiac Firebird Formula 400 -72
Volvo 940 SE 2,3 Ltt -97
Styrelsemedlem i Teddy Boys Car Club, Västerås
dynamic_mannen
12 januari 2005 · 57 Inlägg

polare syde om sin inredning röd/svart det kostade han under 20 lappar. då fick han skrivigt bilmärket på stolarna oxå.

:) utan bil stannar sverige......... ;)
challe900
12 januari 2005 · 5 Inlägg

Det skulle vara nice med egen disignat skinn, synd bara att mina är ju så hala, (inte skålade för fem öre) så även om man ber någon sy en inredning så får man inga sportstolar...

ng900 turbo -97
Germax
13 februari 2005 · 12 086 Inlägg

Ang. skin, vet någon något företag som säljer inredningsskin på metervara?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang