LMM dör hela tiden

felixbillman
9 november 2019 · 12 Inlägg

Hej, vänder mig hit då jag börjar bli tokig på att min bil aldrig vill funka som den ska. Det är en Mercedes C200 T -96. Mitt problem är att bilen skjuter ifrån sig luftmassemätare hela tiden. Så fort bilen blir strömlös tror bilen att lmm är trasig och när man byter luftmassemätaren så går den som den ska tills du stänger av bilen igen. Funderar på om jag ska byta dator i den snart då jag vart in och kikat felkoder och då säger den att lmm är trasig.

Finns det någon duktig här som kan förstå sig på vad som kan vara på tok så får du mer än gärna lämna några tips.

Tack på förhand! smile

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
9 november 2019 · 14 041 Inlägg

felixbillman skrev:
Hej, vänder mig hit då jag börjar bli tokig på att min bil aldrig vill funka som den ska. Det är en Mercedes C200 T -96. Mitt problem är att bilen skjuter ifrån sig luftmassemätare hela tiden. Så fort bilen blir strömlös tror bilen att lmm är trasig och när man byter luftmassemätaren så går den som den ska tills du stänger av bilen igen. Funderar på om jag ska byta dator i den snart då jag vart in och kikat felkoder och då säger den att lmm är trasig.

Finns det någon duktig här som kan förstå sig på vad som kan vara på tok så får du mer än gärna lämna några tips.

Tack på förhand! smile

Varför ska du göra bilen strömlös med jämna mellanrum?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
felixbillman
9 november 2019 · 12 Inlägg

Vettemannen skrev:

felixbillman skrev:
Hej, vänder mig hit då jag börjar bli tokig på att min bil aldrig vill funka som den ska. Det är en Mercedes C200 T -96. Mitt problem är att bilen skjuter ifrån sig luftmassemätare hela tiden. Så fort bilen blir strömlös tror bilen att lmm är trasig och när man byter luftmassemätaren så går den som den ska tills du stänger av bilen igen. Funderar på om jag ska byta dator i den snart då jag vart in och kikat felkoder och då säger den att lmm är trasig.

Finns det någon duktig här som kan förstå sig på vad som kan vara på tok så får du mer än gärna lämna några tips.

Tack på förhand! smile

Varför ska du göra bilen strömlös med jämna mellanrum?

/Benny

Måste vara batteriet som är dåligt, men tänker att en bil ska klara av att bli strömlös utan att sådant ska uppstå.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
9 november 2019 · 14 041 Inlägg

felixbillman skrev:

Vettemannen skrev:

felixbillman skrev:
Hej, vänder mig hit då jag börjar bli tokig på att min bil aldrig vill funka som den ska. Det är en Mercedes C200 T -96. Mitt problem är att bilen skjuter ifrån sig luftmassemätare hela tiden. Så fort bilen blir strömlös tror bilen att lmm är trasig och när man byter luftmassemätaren så går den som den ska tills du stänger av bilen igen. Funderar på om jag ska byta dator i den snart då jag vart in och kikat felkoder och då säger den att lmm är trasig.

Finns det någon duktig här som kan förstå sig på vad som kan vara på tok så får du mer än gärna lämna några tips.

Tack på förhand! smile

Varför ska du göra bilen strömlös med jämna mellanrum?

/Benny

Måste vara batteriet som är dåligt, men tänker att en bil ska klara av att bli strömlös utan att sådant ska uppstå.

Börja för sjutton med att byta batteriet.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang