Mest prisvärda snabblackförseglingen??

andreasringstad
1 november 2019 · 26 Inlägg

Kärt barn har många namn: snabbvax, spraylackförsegling, detailer, sprayglans osv osv.

Jag är ute efter den mest prisvärda spraylackförseglingen, gärna under hundringen per 0.5 liter. Vilken använder ni, varför är den prisvärd, vart köper du den och vad kostar den? Hur länge håller den?

Jag är alltså ute efter en produkt som man sprayar några sprut på ytan man vill försegla och sedan antingen torkar ut med trasa eller spolar av direkt. Detta ska alltså ge bra avrinning och glans.

JAG VILL INTE att folk säger "lämna in bilen för blahabehandling" eller "vaxa bilen istället det håller mycket bättre". Jag vet detta. Jag är ute efter en produkt som man skitsnabbt kan applicera i tvätthallen.

Har någon testat biltemas "Sprayglans" som kostar 119 kr för 2 liter???

Senast redigerat av andreasringstad (1 november 2019)

mb_pucken
1 november 2019 · 5 087 Inlägg

Biltemas står på att testa listan. Har hört blandat om den.
Kör själv menzerna Endless shine och tycker den gör jobbet men möjligtvis att hållbarheten är lite kort.

Vill man gå på sio2 produkter så är tershine Refract grym sägs det. Även extremt dryg så räcker länge även om den är lite dyrare. Tershine ska ha extremt bra produkter om man läser recensioner och på forum :-)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
viccoA
1 november 2019 · 3 109 Inlägg

Stirra dig inte bara blind på literpriset då koncentrationen av medlet skiljer sig lite från olika tillverkare.
Wax-it Wet är en klassiker när man torkar bilen. Har köpt biltemas med men den ena modellen skall appliceras på torr bil.

andreasringstad
1 november 2019 · 26 Inlägg

viccoA skrev:
Stirra dig inte bara blind på literpriset då koncentrationen av medlet skiljer sig lite från olika tillverkare.
Wax-it Wet är en klassiker när man torkar bilen. Har köpt biltemas med men den ena modellen skall appliceras på torr bil.

Använder du Wax-It Wet? Hur många tvättar räcker en flaska? Den finns ju i många butiker vilket är en fördel

Senast redigerat av andreasringstad (1 november 2019)

andreasringstad
15 november 2019 · 26 Inlägg

andreasringstad skrev:

viccoA skrev:
Stirra dig inte bara blind på literpriset då koncentrationen av medlet skiljer sig lite från olika tillverkare.
Wax-it Wet är en klassiker när man torkar bilen. Har köpt biltemas med men den ena modellen skall appliceras på torr bil.

Använder du Wax-It Wet? Hur många tvättar räcker en flaska? Den finns ju i många butiker vilket är en fördel

Kan meddela att det blev en flaska Wax-it Wet. 129kr. Den var absolut vad jag förväntat mig. Lacken fick lite bättre glans och avrinningen blev bra. Kommer absolut applicera denna varje gång jag torkar av bilen

rcy
15 november 2019 · 1 705 Inlägg

andreasringstad skrev:
Kan meddela att det blev en flaska Wax-it Wet. 129kr. Den var absolut vad jag förväntat mig. Lacken fick lite bättre glans och avrinningen blev bra. Kommer absolut applicera denna varje gång jag torkar av bilen

Gillar du Wax-it Wet så prova Sonax Snabbvax, det är typ samma produkt fast jag tycker Sonax variant är mycket bättre om man nu bara ska ha snabbt och billigt.
Finns på bla Jula https://www.jula.se/catalog/bil-och-gar … ax-001456/

Audi A6 Allroad "biitörbo fyrrhjula" (2002)
Saab 9-3 Aero "the sissy" (2002)
Saab 9-3 "svarten" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang