Klippa elhärva 850 T5 rwd

Thova
16 november 2019 · 3 Inlägg

Håller på att stoppa ner en T5 från en 850 ner i en 740 och skulle behöva hjälp med elen. Någon som vet hur man ska klippa elhärvan från 850 T5?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
16 november 2019 · 13 674 Inlägg

det är ingen konstighet..  ta hela härvan och jobba dig från boxen och in i bilen tills du når änden på varje kabel.   så gör jag med alla härvor som behöer ränsas loss från onödiga elkablar..   gjorde så till min 740 t5   och där ville jag ha kvar allt till ac och sånt många hoppar över viktiga kablar när dom klipper elen.  när jag var klar märkte jag upp samtliga kablar med hjälp av ett elschema till 850

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Thova
16 november 2019 · 3 Inlägg

Du har inga bilder så att man ser på ett ungefär hur de ska se ut? Och nått bra elschema när man ska märka upp allting?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
16 november 2019 · 13 674 Inlägg

Thova skrev:
Du har inga bilder så att man ser på ett ungefär hur de ska se ut? Och nått bra elschema när man ska märka upp allting?

näe en hög kablar hjälper föga...  jag tog hela härvan inkl elcentralen som sitter i bilen sen tog jag kontakten till ecu och den kontakten under ecu sen höll jag i dom och tog mig hela vägen till elcentralen och alla ändar kablarna tog ivägen..

tog kanske 1timme att göra utan att ens titta på ett elschema

kanske verkar skrämande men bara att köra på.  gjort många sånna där renklippningar av el till gamla volvosar och det fungerar alltid..  en annan gång så klippte jag fram elhissar elspeglar c-lås osv till min 740Gl från 86 från en 96ans 940 och det var några kablar att trycka in i elcentralen så fungerade allt inkl elvärmen i backspeglarna smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Thova
16 november 2019 · 3 Inlägg

Okej jag får väl testa😅

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang