Problemet med 1 och 3 serien är att abs-ringen sväller och slår i givaren. Bmw service byter ut hela drivaxeln eftersom ringen inte finns som reservdel. Ringen finns som eftermarknadsdel men är krånglig att byta. Jag köpte en ny drivaxel från Tyskland för cirka 800:- Hyfsat enkelt att byta.
Problemet med 1 och 3 serien är att abs-ringen sväller och slår i givaren. Bmw service byter ut hela drivaxeln eftersom ringen inte finns som reservdel. Ringen finns som eftermarknadsdel men är krånglig att byta. Jag köpte en ny drivaxel från Tyskland för cirka 800:- Hyfsat enkelt att byta.
Aha... Så mitt köp av givare och ring är då helt i onödan...? :-P
//Brådhis
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Så... Ny givare på plats och ringen rengjord med brake cleaner och tryckluft (den var FULL med skit). Ringen såg faktiskt helt intakt och rund ut när den väl blev ren.
Hittade ett klipp på hur man byter ifall någon hittar den här tråden i framtiden och vill veta hur man gör: