V70 2010 krånglar med lådan och nyckeln

Injaktman
28 december 2019 · 2 Inlägg

Hej, har nyss köpt en V70 års modell -10 automat 2,4d. Har ibland problem med att lägga ur parkeringläget nästan som att den sitter fast. Även att nyckeln inte vill lossa när jag försöker få ut den. När jag väl försöker ta ur nyckeln står de i displayen att jag måste släppa på bromsen.(vilket jag redan har gjort)
Ibland flyter de på som vanligt och inland får jag sitta minuter för att få ur nyckeln..
De funkar även att få ur parkeringen när man hållit in bromsen ett x antal sekunder(ca 10 kanske)

Grejen är att de hände precis efter jag satte på coils och byggde ljud.
Undrar om de kan ha något med den mekaniska delen att gör eller om de kan ligga ngt i de elektroniska.

Hör gärna av om ni haft samma problem
mvh arvid

Senast redigerat av Injaktman (29 december 2019)

mb_pucken
28 december 2019 · 5 083 Inlägg

Låter som en bromspedalslägesgivare skulle kunna ge sådana symptom.
Att den ej vet om pedalen är uppe eller nere därför går det ej att ta ur nyckel medans växellådan inte känner av att du trampar ner pedalen och därför inte släpper växellpaken.

Funka bromsljusen?
Dock inte säker att dessa går på samma givare.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Injaktman
29 december 2019 · 2 Inlägg

mb_pucken skrev:
Låter som en bromspedalslägesgivare skulle kunna ge sådana symptom.
Att den ej vet om pedalen är uppe eller nere därför går det ej att ta ur nyckel medans växellådan inte känner av att du trampar ner pedalen och därför inte släpper växellpaken.

Funka bromsljusen?
Dock inte säker att dessa går på samma givare.

Tackar för responsen. Ska kika vidare om de kan vara de som är felet. Än så länge lyser iaf bromsljuset

Senast redigerat av Injaktman (29 december 2019)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang