5187
Sök

FÄLGAR: 4x100 fälg på 5x100-nav?

1 485 Inlägg
29 december 2019
Trådstartare
#1
Hej kamrater, och god fortsättning på er smile

Jag är i valet och kvalet över hur jag ska göra med mina fälgar till bilen..
Dom har rätt ET, men ett bulthål för lite! Alltså 4x100, och bilen har 5x100.

Det gäller fälgarna på min gamle https://www.garaget.org/?car=419909 Jetta, och jag vill ha dom på min nya https://www.garaget.org/?car=420068 Golf VR6.

Vore det genomförbart med konverteringsspacers, eller påverkar det spårvidden såpass mkt? Spacers kanske kostar lika mkt som en "rätt" uppsättning fälgar gör, om jag säljer dessa?!

HJÄLP MIG! lol

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3

4 824 Inlägg
29 december 2019
#2
Berglund_89 skrev:
Vore det genomförbart med konverteringsspacers, eller påverkar det spårvidden såpass mkt? Spacers kanske kostar lika mkt som en "rätt" uppsättning fälgar gör, om jag säljer dessa?!

behövs väll typ 25mm spacers för att ändra bult delningen.
hittade en sida som säljer spaders och dom vill ha 2800kr för en sats http://butik.spacer.se/sv/produkter/spa … -bult.html

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

9 150 Inlägg
29 december 2019
#3
Christian S skrev:
Berglund_89 skrev:
Vore det genomförbart med konverteringsspacers, eller påverkar det spårvidden såpass mkt? Spacers kanske kostar lika mkt som en "rätt" uppsättning fälgar gör, om jag säljer dessa?!

behövs väll typ 25mm spacers för att ändra bult delningen.
hittade en sida som säljer spaders och dom vill ha 2800kr för en sats http://butik.spacer.se/sv/produkter/spa … -bult.html

20mm räcker. Det går väl kanske nergradera VR6an till nav med 4x100?


Fri fart för ett fritt folk!
14 954 Inlägg
29 december 2019
#4
Putteliten skrev:
Christian S skrev:
Berglund_89 skrev:
Vore det genomförbart med konverteringsspacers, eller påverkar det spårvidden såpass mkt? Spacers kanske kostar lika mkt som en "rätt" uppsättning fälgar gör, om jag säljer dessa?!

behövs väll typ 25mm spacers för att ändra bult delningen.
hittade en sida som säljer spaders och dom vill ha 2800kr för en sats http://butik.spacer.se/sv/produkter/spa … -bult.html

20mm räcker. Det går väl kanske nergradera VR6an till nav med 4x100?

det borde gå då det finns mk3 med 4bult så bör det passa rätt på möjligen byta hjullager på sin höjd

Kör fort så hinner inget hända...

9 150 Inlägg
30 december 2019
#5
Growe skrev:
Putteliten skrev:
Christian S skrev:

behövs väll typ 25mm spacers för att ändra bult delningen.
hittade en sida som säljer spaders och dom vill ha 2800kr för en sats http://butik.spacer.se/sv/produkter/spa … -bult.html

20mm räcker. Det går väl kanske nergradera VR6an till nav med 4x100?

det borde gå då det finns mk3 med 4bult så bör det passa rätt på möjligen byta hjullager på sin höjd

Det hänger lite på om 2.0 har samma drivaxlar och knutar som VR6, eller om Vr6ans är grövre.


1 485 Inlägg
30 december 2019
Trådstartare
#6
Putteliten skrev:
Growe skrev:
Putteliten skrev:

20mm räcker. Det går väl kanske nergradera VR6an till nav med 4x100?

det borde gå då det finns mk3 med 4bult så bör det passa rätt på möjligen byta hjullager på sin höjd

Det hänger lite på om 2.0 har samma drivaxlar och knutar som VR6, eller om Vr6ans är grövre.

Nu har ni gett mig något att fundera på :p

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3

Fri fart för ett fritt folk!
14 954 Inlägg
30 december 2019
#7
Berglund_89 skrev:
Putteliten skrev:
Growe skrev:

det borde gå då det finns mk3 med 4bult så bör det passa rätt på möjligen byta hjullager på sin höjd

Det hänger lite på om 2.0 har samma drivaxlar och knutar som VR6, eller om Vr6ans är grövre.

Nu har ni gett mig något att fundera på :p

börja med att jämföra hjulagrena och vilka storlek dom är..   är det samma på tex en vento med 2E maskin och en vr6 så är sannolikheten att det fungerar ganska stor

Kör fort så hinner inget hända...


Sök