Audi b7 2,0 tfsi klyven om felet är virvelspjäll??

CommonRailTurbo
4 februari 2020 · 1 Inlägg

Jag har en audi b7 2005 2,0 tfsi quattro manuell låda som rullat ca 26tusen mil.

Och nu är det så att jag har fått kämpa med f*nskapet då den rycker smått vid låga jämna varvtal oavsett väder.

Har kört den i felkods läsare ett flertal gånger och alltid den samma j*vla koden som dyker upp (P3193 - Insugningsrörsspjäll för luftströmstyrning, anslag öppet, utanför gränsområde- Permanent).

Googlat runt på alla sätt och vis och fått förståelse för att det är nått lurt med Virvelspjället.

Gick ut en kväll och plockade ur den vilket vart krångligt som F**.
Vred lite på virvelspjällets axel där den där långa pinnen satt fast på och märkte inget som skulle tyda på att det var fel på den då den gick att vrida på, men jag är ju ingen expert på virvelspjäll heller.

Men men, tog iallafall och beställde en från skroten med samma artikelnummer som slutade på bokstaven B, då jag hört att man ska ha exakt samma bokstav i slutet.

Fick hem den och skruvade in den, startade bilen och körde en sväng.. ryckte ändå.

Körde in i garaget igen och satte in felkodsläsaren och fick samma felkod, försökte radera den men nej...utan den vill ej raderas.

Läste sen en kväll om att man skall nollställa adaptionen, så jag körde in felkods läsaren igen men får bara Adaption Error.

Vad är det som jag gör fel?? Är det fel på audi eller mig?

Snälla hjälp, vill gärna ut och ploga snö med denna bil utan nåra ryckningar.

Senast redigerat av CommonRailTurbo (4 februari 2020)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang