5483
Sök

Renault felkod DF262

671 Inlägg
3 mars 2020
Trådstartare
Hej var på bilprovningen och köpte till en e- diagnos och det fanns en felkod som heter DF262 multiplexinformation bilens hastighet intermittent.   Och googlar man på det så fick jag bara fram att det heter injection missfire cylinder 4   och kan detta låta som ev tändspolen för jag har beställt en sådan.      Bilen är servad i sommras på märkesverkstad för kamremsbyte och massa annat för 14000kr  och det är ca 300 mil jag kört efter det och sen nu vid besiktningen så blev det nedslag på glapp i spindelled höger fram  och prisbyte för detta blir 6.200kr.      Bilen är en cliolll 2012 med 1.2l motor  är det nån som vet om denna felkod kan komma pga glapp spindelled  om det finns nån sensor vid hjulet eller så

2 855 Inlägg
3 mars 2020
Att felkoden kommer från glapp i spindelled kan jag helt säkert svara nej på, inga felkoder på det.

Menar du 6.200:- för byte av spindelled? Byt verkstad isåfall.
Lät i överkant även om spolen är med i detta pris.

671 Inlägg
5 mars 2020
Trådstartare
Tack för svar.  Och detta pris är enbart för  spindelleden monterat och klart  hos märkesverkstaden.
Vad gäller felkoden så ska jag byta spolen själv inkl tändkablar och hoppas felkoden beror på denna  eller om koden funnits sedan tidigare vet jag inte.
Men man kan ju fråga sig själv om det är tändfel eller insprutning  då man söker på  felkoden så står det injection. Missfire cylinder 4  och söker man vidare på koden så har den även något med hjulens hastighet att göra?  Men för övrigt går bilen bra

2 855 Inlägg
5 mars 2020
karlsson_1984 skrev:
Tack för svar.  Och detta pris är enbart för  spindelleden monterat och klart  hos märkesverkstaden.
Vad gäller felkoden så ska jag byta spolen själv inkl tändkablar och hoppas felkoden beror på denna  eller om koden funnits sedan tidigare vet jag inte.
Men man kan ju fråga sig själv om det är tändfel eller insprutning  då man söker på  felkoden så står det injection. Missfire cylinder 4  och söker man vidare på koden så har den även något med hjulens hastighet att göra?  Men för övrigt går bilen bra

6,200:- för byte av spindelled tycker då jag låter helt uppåt väggarna, eller är det nån väldigt avancerat till spindelled?

671 Inlägg
5 mars 2020
Trådstartare
Ska dubbelkolla med dom innan reparationen för det måste ha blivit fel prisuppgift om nu inte renault är invecklad  när det väl går sönder

Sök