Toyota Aygo 2013 Knackande ljud vid inbromsning

Wolwet
14 april 2020 · 2 Inlägg

Tjenare! mitt första inlägg här på forumet och för att förtydliga så är jag helt okunnig om bilar!
Jag bytte idag till sommardäck och åkte till jobbet utan några problem 5 km för att vara exakt.

När jag sedan skulle ta bilen hem igen så märker jag att det knackar när jag bromsar in, det knackar flera gånger från något utav hjulen därbak! troligtvis högra. och det är ett snabbt knackande som sakta avtar när hastigheten sjunker tills ett sista knack innan jag stannar helt

Det hörs enbart knackande och inget vibrerande eller att bilen drar åt något håll.. utan endast knackande och bromsförmågan verkar vara intakt.. Har prövat att bromsa hårt flertal gånger i 50km/h men inget som blev bättre,

Knackande är endast när jag bromsar och inte när jag kör framåt så att har någon nån ide om vad det kan bero på?

Det var inte jag som bytte däcken utan det var ett däckhotell som gjorde jobbet åt mig så jag bär inte ansvaret för missödet om det har hänt något och jag ska kontakta "hotellet" så att dom får kika så att dom har satt däcken korrekt,

Tack för all respons

Mvh

jaka54
14 april 2020 · 5 731 Inlägg

Hej!
Har du kollat att hjulen sitter fast bak?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang