Saab 9-3 Vector 2.0t BioPower 07

tobiashederstedt
18 april 2020 · 3 Inlägg

Hej.

Jag undrar om någon här vet vad det kan va för fel på min Saab. När jag skulle köra från gården så tappade jag gasen. Gick inte att gasa alls och det lät som att jag hade ett hål i bakre ljuddämparen den dog helt. Sedan när jag försökte starta den igen så hoppade den igång gick ännu en gång inte att gasa den hoppade upp i 1500 varv / m sedan sakta ner tills den dog. Den har bensin på den har olja gasvajern är hel då man kan se att reglaget rör sig när man gasar. Allt funkar med motor förutom att den inte går att starta och få den att vara igång. Turbon funkar den med men ibland suger den bara in luft utan att göra något med den luft den suger in.


Tack på förhand

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
18 april 2020 · 4 917 Inlägg

Jag tror att en diagnos är ett måste, tyvärr..
Men lite startgas kan ju avgöra om det är bränslebrist. .

Senast redigerat av axxet (18 april 2020)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
tobiashederstedt
18 april 2020 · 3 Inlägg

Jag har provat med startgas med utan att funka. Ingen varningslampa lyser så tror mer på någon rem eller något sånt som är fel. Men inte helt säker på det

uhlin
19 april 2020 · 2 834 Inlägg

Hur långt har den gått?

Du har inte hört nåt kedjerassel eller så från kamkedjan? Skulle kunna vara den men nu ska vi inte måla f-n på väggen och tro det värsta direkt.

tobiashederstedt
19 april 2020 · 3 Inlägg

uhlin skrev:
Hur långt har den gått?

Du har inte hört nåt kedjerassel eller så från kamkedjan? Skulle kunna vara den men nu ska vi inte måla f-n på väggen och tro det värsta direkt.

Den har gått 146000 och har inte hört någon kedja. Lät mer som ett hål i avgassystemet innan den inte ville starta

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang