Dekorlist nedre audi a4b5 00-

LocKtar Herr
20 april 2016 · 1 722 Inlägg

Den långa listen som går från a-stolpen till c-stolpen längst ner.. Jag ringde vw/audi dom säljer inte den längre tyvärr. Kollade ebay, sökte på "a4 b5 door molding/ molding, door sill, eller skirt" Fick upp en träff. Han skickade inte till sverige... Måste finnas något företag som tillverkar och säljer dom nedre listerna till en b5a 00-?

Vi snackar alltså inte om någon list som sitter på en dörr. utan instegslisten som går från a till c stolpen.

Senast redigerat av LocKtar (20 april 2016)

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
it_mutt Avstängd
20 april 2016 · 10 388 Inlägg

LocKtar skrev:
Den långa listen som går från a-stolpen till c-stolpen längst ner.. Jag ringde vw/audi dom säljer inte den längre tyvärr. Kollade ebay, sökte på "a4 b5 door molding/ molding, door sill, eller skirt" Fick upp en träff. Han skickade inte till sverige... Måste finnas något företag som tillverkar och säljer dom nedre listerna till en b5a 00-?

Vi snackar alltså inte om någon list som sitter på en dörr. utan instegslisten som går från a till b stolpen.

Mellan vilka stolpar går den?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
LocKtar Herr
20 april 2016 · 1 722 Inlägg

it_mutt skrev:

LocKtar skrev:
Den långa listen som går från a-stolpen till c-stolpen längst ner.. Jag ringde vw/audi dom säljer inte den längre tyvärr. Kollade ebay, sökte på "a4 b5 door molding/ molding, door sill, eller skirt" Fick upp en träff. Han skickade inte till sverige... Måste finnas något företag som tillverkar och säljer dom nedre listerna till en b5a 00-?

Vi snackar alltså inte om någon list som sitter på en dörr. utan instegslisten som går från a till b stolpen.

Mellan vilka stolpar går den?

Fel av mej, a-c stolpen smile

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
LocKtar Herr
20 april 2016 · 1 722 Inlägg

Jag hittade en sida som sålde sånna jag är ute efter... https://www.ecstuning.com/Audi-B5_A4-Qu … /ES430733/ Men fan 3500 för sidokjolarna är ju nästan inge dyrt alls??

Senast redigerat av LocKtar (20 april 2016)

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
it_mutt Avstängd
20 april 2016 · 10 388 Inlägg

Men nog fasen borde det gå att skaka fram på valfri skrot?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
LocKtar Herr
22 april 2016 · 1 722 Inlägg

it_mutt skrev:
Men nog fasen borde det gå att skaka fram på valfri skrot?

Jo, är ju S-Line lister.. med cromat insteg där det står "audi" på också...  helt sjukt att det inte finns nån piratdel på den biten.. 3500kr för en listjävel:D

Dom sitter väl limmade också antar jag... inte så lätt o få bort dom hela!? Men iaf.. KANSKE finns nån på bildelsbasen, men det finns ingen med bilder just en sån list.. utan det är väl såfall demonteringsobjekt på befintliga bilar.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Basilm
30 april 2020 · 33 Inlägg

LocKtar skrev:

it_mutt skrev:
Men nog fasen borde det gå att skaka fram på valfri skrot?

Jo, är ju S-Line lister.. med cromat insteg där det står "audi" på också...  helt sjukt att det inte finns nån piratdel på den biten.. 3500kr för en listjävel:D

Dom sitter väl limmade också antar jag... inte så lätt o få bort dom hela!? Men iaf.. KANSKE finns nån på bildelsbasen, men det finns ingen med bilder just en sån list.. utan det är väl såfall demonteringsobjekt på befintliga bilar.

Hur gick det hela? Tänkte höra mig för om en Audi verkstad kan byta, alternativt ta bort dem och rengöra för att sen sätta tillbaka. Då jag ser några "fångade" grus och sand partiklar mellan dessa lister och bilens kropp - antar att detta blir rost om 5 år eller så.
Hur som helst - fick du tag på några? Var listerna limmade eller skruvade?

jaka54
30 april 2020 · 5 734 Inlägg

Hej!
Instegslisterna av svart plast på min Audi 100 från 89 är limmade och lossas lätt med lite våld (eller lite hjälp från värmepistol) Antar att det är likadant på nyare Audi.
Glömde:
Sitter också fast med två popnitar av plast i ena änden. Bara att borra bort.

Senast redigerat av jaka54 (1 maj 2020)

LocKtar Herr
1 maj 2020 · 1 722 Inlägg

Dom var limmade! Och svindyra:)

Beställde från England. Pyntade 4000 för nån meter plast😁

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
jaka54
1 maj 2020 · 5 734 Inlägg

Hej!
Borde finnas på någon bilskrot.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang