Volvo V70 2.0D -2009 Felkod P003A-16 ?

Danne_1977
3 maj 2020 · 3 292 Inlägg

Jag har fått en felkod på min Volvo V70 2.0D årgång 2009 med 6 växlar manuell låda som lyder som följande, P003A-16, Det ser ut som att det skulle ha nåt med turbon att göra.. men vet ej helt säkert mer specifikt vad denna felkod innebär.. jag har lagt märke till att ibland vid vissa varvtal så känns det som framdäcken plötsligt skulle blivit ovala.. antar att det är vibrationer i motorn ? Man kan känna av detta om man ligger på 6:an i 90 och så blir det uppförsbacke och så trampar man på lite, även på växel 3 och i normala förhållanden, jag har fått för mig att det kan handla om att man har gasen i speciella lägen.

Vet inte om det har med felkoden att göra men...  kan tillägga att förutom ovan nämnda går bilen som den ska och inga problem med varken kall eller varm start, när jag sökte med min ELM327 så börjar ABS lampan att blinka med jämna mellanrum samtidigt som höjdjusteringen till framljusen fick frispel och började justera sig själv i intervaller precis efter att ABS slutat blinka.. kanske ska vara så.. ?

Nån som har nån aning om detta ?

Tacksam för svar..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
zzr9409209
3 maj 2020 · 716 Inlägg

Vet att ABS blinkar ett par ggr,även om man läser av med Autocom och BSR:s läsare.

Danne_1977
3 maj 2020 · 3 292 Inlägg

zzr9409209 skrev:
Vet att ABS blinkar ett par ggr,även om man läser av med Autocom och BSR:s läsare.

Bra.. då vet jag det.. big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang