BMW E91 nyckel slutat fungera/urladdat?

BlobbyAkuma
27 maj 2020 · 71 Inlägg

Det funkar att stoppa in nyckeln och köra men inga knappar får centrallåset att reagera eller lysena att slå på. Jag har läst att den nyckeln ska ladda upp medans man kör men det gör den inte. Centrallås och lysen funkar utmärkt med allt annat så nyckeln har totaldött.

Någon som vet hur man åtgärdar detta/resettar det? Finns det något jag kan göra eller är det att köra in till närmsta bmw handlare?

Tack på förhand

Opel Astra F "Klam" (1994)
husseman
27 maj 2020 · 1 588 Inlägg

Hmm, bmw e´inte mitt märke- skruvar väldigt lite med dom..men nyckeln borde väl gå att öppna på nåt sätt. Bör finnas nån form av batteri som kan bytas. Kan du få upp en bild på nyckeln?

mvh/husse

BlobbyAkuma
28 maj 2020 · 71 Inlägg

husseman skrev:
Hmm, bmw e´inte mitt märke- skruvar väldigt lite med dom..men nyckeln borde väl gå att öppna på nåt sätt. Bör finnas nån form av batteri som kan bytas. Kan du få upp en bild på nyckeln?

mvh/husse

Finns två typen av nycklar - en comfort nyckel som du kan byta batteriet på och en annan standard som inte går att byta batteriet på. Gissa vilken jag har ....!

Men jag youtubade lite nu och upptäckte att det kanske är säkringen som har poppat, ska ta en titt idag.

Och som vanligt, tack för dina svar husse smile

Opel Astra F "Klam" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang