V70 170 hk 2005 felkod 220B0

kunghippe
8 juni 2020 · 197 Inlägg

Hejsan jag körde in på besiktniing med motorlampan tänd . Bilen gick igenom men fick felkoden utläst 220B0 unknown faultcode. Bilen går som den ska och har aldrig haft något bekymmer med den . Läste ut koden med autocom / delphi samma felkod och släckte den men den återkom nån dag senare . Någon som vet vad koden kan vara

Volvo 740 (1986)
Brådhis * Voff voff *
8 juni 2020 · 10 277 Inlägg

kunghippe skrev:
Hejsan jag körde in på besiktniing med motorlampan tänd . Bilen gick igenom men fick felkoden utläst 220B0 unknown faultcode. Bilen går som den ska och har aldrig haft något bekymmer med den . Läste ut koden med autocom / delphi samma felkod och släckte den men den återkom nån dag senare . Någon som vet vad koden kan vara

Säker på felkoden? Hittar ingenting alls på den? Den ser inte heller ut som en normal felkod till en Volvo (tex).

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
kunghippe
8 juni 2020 · 197 Inlägg

Yes helt säker både mitt program och han på besiktningen fick inte fram nått om vad den betyder mycket konstigt

Volvo 740 (1986)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
8 juni 2020 · 4 917 Inlägg

Skroten brukar ta hand om såna bekymmer..smile
DIT kommer den ändå förr eller senare..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
kunghippe
8 juni 2020 · 197 Inlägg

Hahah lol

Volvo 740 (1986)
Brådhis * Voff voff *
8 juni 2020 · 10 277 Inlägg

kunghippe skrev:
Yes helt säker både mitt program och han på besiktningen fick inte fram nått om vad den betyder mycket konstigt

Och den heter samma sak både på besiktningspappret och i ditt eget program?

Du får nog ta den till någon som kan läsa ut Volvos modellspecifika koder om det ska bli någon klarhet i det hela.

Senast redigerat av Brådhis (8 juni 2020)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
kunghippe
8 juni 2020 · 197 Inlägg

Yes läser ut samma på båda . Min läsare ska läsa allt har läst ut både srs och abs o allt annat på massof av bilar inklusive volvo

Volvo 740 (1986)
Brådhis * Voff voff *
8 juni 2020 · 10 277 Inlägg

kunghippe skrev:
Yes läser ut samma på båda . Min läsare ska läsa allt har läst ut både srs och abs o allt annat på massof av bilar inklusive volvo

Må så vara, men om varken bilprovningen, din läsare eller tex Google hittar något bör du försöka hitta en annan lösning om du vill komma fram till en lösning. smile

Kolla om någon du känner har en PPC eller Dice, eller åk förbi din lokala Volvo-handlare så du kan få ut koden i ett vettigt format.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
kunghippe
8 juni 2020 · 197 Inlägg

Får väl prova det

Volvo 740 (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang