Avluftningsslang i kläm?

charina66
11 juni 2020 · 3 Inlägg

Hej!

Jag bytte bromsskivor/ belägg och bromsok på min Audi A4 -00. När jag skulle tanka första gången efter det så slår pumpen ifrån. Har provat 3 olika ställen , vridit handtag osv. Går inte ens med bensin dunken mer än 2 liter i taget!

Kan det hänt något när bromsok byttes bak? Någon slang i kläm eller annat?

torsen
11 juni 2020 · 7 238 Inlägg

Bromsarna kan väl knappast ha att gör att det inte går att fylla mer än 2 liter i taget i dunken - eller?
Har du verkligen skrivit vad du menar?

Utmarks-Loke
11 juni 2020 · 5 840 Inlägg

Det finns ju en del slangar till EVAP-systemet som man kanske kan komma åt av misstag när man grejar i hjulhusen bak. Eller så är det bara en tillfällighet att felet kom just nu.

charina66
11 juni 2020 · 3 Inlägg

torsen skrev:
Bromsarna kan väl knappast ha att gör att det inte går att fylla mer än 2 liter i taget i dunken - eller?
Har du verkligen skrivit vad du menar?

Se vad han efter dig skrivit! Är inte jag som bytt utan en mekaniker. Ville bara veta lite om jag kan ha rätt att avluftningsslangen blivit klämd av misstag under jobbet! Eftersom jag inte kunde tanka efter detta byte!

charina66
11 juni 2020 · 3 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
Det finns ju en del slangar till EVAP-systemet som man kanske kan komma åt av misstag när man grejar i hjulhusen bak. Eller så är det bara en tillfällighet att felet kom just nu.

Precis det jag ville höra! Om man av misstag klämt avluftningsslangen vid bytet! Höger bak! Där tanklock sitter. Han hissade ju upp bilen med domkraft icke med lift. Ska tillbaka imorgon för att se om så är fallet!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang