Motorlampa - avgasreningsystem Audi, Volvo, Citroën

Jenti
27 juni 2020 · 2 Inlägg

Hej, på kort tid har motorlampan börjat lysa orange på tre bilar.. Tillfällighet eller är det inte lite märkligt? På Audin (A6 -11) står det ”avgasreningssystem”. Den går helt som vanligt. Citroën går också helt som vanligt. Volvo V50 t5 tappar prestanda ibland. Någon gång har jag fått stänga av motorn helt, sen är det ok igen. Det var dock innan lampan började lysa.

Men undrar om bensinen/diesel kan påverka detta?

/Jenny

Senast redigerat av Jenti (27 juni 2020)

husseman
27 juni 2020 · 1 577 Inlägg

Hmm..mjo miljödiesel e´ett jävla skit.. växer fina grejer i tankarna på dessa bilar.  Men du måste få dina bilar uppkopplade för att få svar på varför motorlampan lyser. Så låt en verkstad koppla upp sin utrustning o ge dig felkoder e´mitt tips. Att koppla in nån ELM från Kina e´inget jag rek. Lycka till
/mvh. husse

Jenti
27 juni 2020 · 2 Inlägg

husseman skrev:
Hmm..mjo miljödiesel e´ett jävla skit.. växer fina grejer i tankarna på dessa bilar.  Men du måste få dina bilar uppkopplade för att få svar på varför motorlampan lyser. Så låt en verkstad koppla upp sin utrustning o ge dig felkoder e´mitt tips. Att koppla in nån ELM från Kina e´inget jag rek. Lycka till
/mvh. husse

Tack ska in och kolla felkoder på måndag! Kanske ska sluta tanka på Qstar... Om det ens spelar roll vart man tankar.

husseman
28 juni 2020 · 1 577 Inlägg

Gött, tror inte det spelar nån roll var du tankar tyvärr. Man har väl satt en gräns hur mkt. RME (rapsmetylester) som får blandas i Diesel numer..- men den e´givetvis för hög endå, då man inte ska köra bilar på förbrukad frityrolja o jordbakterier.
Lycka till /husse

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang