5160
Sök

Tändkabel hoppar ur Renault Clio 1.2 -00

7 838 Inlägg
25 juni 2020
jaka54 skrev:
Hej!
Som "spillolja " visar! -Så ser alla tändkablar ut som jag sett! Och om tändhatten då lossar från tändstiften så ta en lång spetstång och klämm åt den inre "ögglan"! -Svårare än så är det inte, men jag har aldrig råkat ut för att en tändhatt lossat från ett stift, snarare är det tvärt om...de brukar sitta j...hårt!

Även min erfarenhet!

7 838 Inlägg
25 juni 2020
husseman skrev:
Hehe- tror inte man räknar med att en Renault ska gå så länge...longlife e´inte Renaults styrka.
mvh/husse

Hahaha!
Har själv ägt 3 Renault, och såååå dåliga var dom inte!

1 780 Inlägg
26 juni 2020
torsen skrev:
husseman skrev:
Hehe- tror inte man räknar med att en Renault ska gå så länge...longlife e´inte Renaults styrka.
mvh/husse

Hahaha!
Har själv ägt 3 Renault, och såååå dåliga var dom inte!

Hehe, mjo de e´kass... åker tyvärr en Clio-04 sj. nu o bara väntar på hjullager nr. 78 på denna bil(gissning).- Men billiga jappsare lyser med sin frånvaro. Så ja får åka franskt ett tag till...tur man har en Mc oxå. 
mvh/husseman

4 257 Inlägg
27 juni 2020
Man får mer pang för pengen Om man köper en Renault istället för en japps, allting är relativt, köper man en 20 år gammal Renault så får man nog punga ut med mest pengar för en just en Clio , fulltankade min Clio 1,2 i dag som hade dragit 0,56L/milen sen sist

smile

Det är svårt att göra ett kap när man köper en Renault

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
27 juni 2020
spillolja skrev:
""Man får mer pang för pengen"" Om man köper en Renault istället för en japps
smile

Jag körde ovanstående i googletranslate , men det kom inte fram något av värde..sad
Så man kan ju undra vad DET betyder..eftersom jag är jappsägare..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

1 780 Inlägg
27 juni 2020
Hehe, syftar nog på ljudet när kamremmen går av, eller vattenpumpen rasar, hjullagret skär...osv- o det e´ju helt rätt att mkt. pang får man med en Renault. Själv e´jag glad varje dag bilfan tar mig till jobbet utan nåt pang.

mvh/husse

4 257 Inlägg
27 juni 2020
Kamrem byter man varje 12.000mil, då man även byter vattenpump, spännrulle,
men även rem till gen. och servo  och evt. spännrulle om man är ambitiös

Det är svårt att göra ett kap när man köper en Renault

1 780 Inlägg
27 juni 2020
Hmm, jupp det bör man göra- men dessa bilar har inte direkt fullstämplade böcker o ett värde som understiger kostnaden för större jobb..typ kamremsbyte med rubbet... så man lagar bara det som rasat för dagen o hoppas på att skiten rullar några dagar till. Sen finns det exemplar som kamremmen gett upp  på långt före miltal...då dessa remmar återgår till naturen av ålder oxå..
mvh/husse

7 838 Inlägg
28 juni 2020
husseman skrev:
Hmm, jupp det bör man göra- men dessa bilar har inte direkt fullstämplade böcker o ett värde som understiger kostnaden för större jobb..typ kamremsbyte med rubbet... så man lagar bara det som rasat för dagen o hoppas på att skiten rullar några dagar till. Sen finns det exemplar som kamremmen gett upp  på långt före miltal...då dessa remmar återgår till naturen av ålder oxå..
mvh/husse

Menar du att kamremmen "gett upp" före 12.000 mil?
Kamremsbytet åldersrelaterat till hur många år?

Sök