Hittade som rubriken löd en lös elkabel när jag höll på att byta spindelled på min megane. Är det någon som vet var den här kontakten hör hemma? Spelar det någon större roll? Tänkte ifall det är jord och endast ska sitta i chassit. Mitt övre bromsljus fungerar inte och jag hade hoppats på att det kanske på något lustigt sätt hör ihop med det här..
Svårt att se på den bilden men är det en ringkabelsko? Det första man kommer att tänka på är ju en slitagevarnare för bromsbelägg som inte används längre, men de brukar ju inte sitta med ringkabelsko
Svårt att se på den bilden men är det en ringkabelsko? Det första man kommer att tänka på är ju en slitagevarnare för bromsbelägg som inte används längre, men de brukar ju inte sitta med ringkabelsko
Jordkabel till motorvarmarens kablage. Bara att montera på lämpligt ställe i chassit:-)
Hur ni kan allt som ni kan på dessa forum, det är bortom min förståelse. Jag tackar så mycket för svaret! Det var bra tajmat för nu ska jag gå ut och skruva samman allt annat på bilen som jag fixat med. Det är min första renault jag äger, och de verkar vara otroligt bra för någon som vill lära sig hur man skruvar med bilar.. Så fort jag åtgärdat ett fel så dyker ett annat upp, haha.
Vi har varit med ett tag, de flesta av oss. Jag har hängt dagligen på Garaget i 12 år... Man lär sig en del.
Men ta det lugnt med skruvandet. Brukar kalla Megane för "elfelens moderskepp". Inte utan orsak. Laga det som måste lagas men håll dig borta från resten. Och låt aldrig någonsin bilen få tomt batteri!