Kopplingspedal stannar i botten efter nytt slavcylinder byte

Kimbus123
12 juli 2020 · 2 Inlägg

Hej!

Min bils info:
Mitsubishi galant-99
V6-24 ventiler, inget trimmat eller modifierat,
Gått 17000 ca.

Jag har precis bytt min slavcylinder på min galant då pedalen tar väldigt långt ner och jag såg att den gamla slavcylinderns stav som går till kopplingsgaffeln var riktigt rostig och att damasken halkat av. Men när jag sen skulle lufta så gav inte kopplingspedalen någon reaktion utan den åkte direkt ner i botten och stannade där så man var tvungen att dra upp den med handen.Jag pumpade direkt med kopplingsgaffeln och nippeln på slavcylindern sprutade ut bromsvätska tillslut men pedalen var fortfarande helt slapp och åkte direkt ner i botten. Jag undrade då om det var någonting med huvudcylindern så jag bytte den också så den snodde jag från min reserv, så den var redan använd, men samma fel uppstod. Båda huvudcylindrarna fjädrade emot rejält när man tröck på gaffeln och kändes bra och stum.

Vad kan vara felet? Hade verkligen velat få färdigt det idag för har jobb imorgon och började i fredags men har ingen aning om vad jag kan göra nu.

Tack på förhand!

Mvh Maja

jaka54
12 juli 2020 · 5 719 Inlägg

Hej!
Låter som om det vore fel på huvudcylindern. Min Audi 100 -89:a betedde sig likadant som du bekriver när huvudcylindern sjöng på sista versen.

LS3
12 juli 2020 · 16 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Låter som om det vore fel på huvudcylindern. Min Audi 100 -89:a betedde sig likadant som du bekriver när huvudcylindern sjöng på sista versen.

Håller med Jaka i detta fall..
Hade samma problem i en Audi quattro 89a
Huvud cylindern även där, huruvida det är uppbyggt på din bil kan jag inte svara på!
Sen kan luftning vara ett stort bekymmer så de blir rätt..
Mv C/

Den som söker, han letar..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang