Svårt att få lös träpanelerna på panelen och dörrar? Audi 100 C3 avant -90

jaka54
27 juli 2020 · 5 731 Inlägg

Hej!
Jag tror inte du behöver ta bort mittkonsolen, "bara" instumentbrädan.
Har för mig (Man glömmer tyvärr) att instrumentbrädan på Audi 100 tas bort genom att man tar bort de två runda täckbrickorna som sitter på gavlarna  och lossar de skruvar som sitter bakom.
Sen sitter det en eller två skruvar upptill, på sidan av mittkonsolen som måste lossas.
Naturligtvis måste man lossa ratt, kontakter och instrument, men det går på 5minuter.

Erikksteff
27 juli 2020 · 18 Inlägg

Cuefa skrev:
Alltså, det var ju 100 år sedan jag skruvade på dessa vagnar...
Men ja, troligen behöver handskfacket bort.
Jag undrar om det går att ta bort ovansidan av instrumentpanelen på 100 som jag gjorde på bilden. Då kommer man ju typ åt allting ovanifrån istället.

Jag får göra ett försök. Men börjar inte förens jag fått tag i ”träpanel” till dörrarna. Måste bara ta mig till Enköping...

Erikksteff
27 juli 2020 · 18 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Jag tror inte du behöver ta bort mittkonsolen, "bara" instumentbrädan.
Har för mig (Man glömmer tyvärr) att instrumentbrädan på Audi 100 tas bort genom att man tar bort de två runda täckbrickorna som sitter på gavlarna  och lossar de skruvar som sitter bakom.
Sen sitter det en eller två skruvar upptill, på sidan av mittkonsolen som måste lossas.
Naturligtvis måste man lossa ratt, kontakter och instrument, men det går på 5minuter.

Tack! Det var bra information, gör ett försök så fort jag fått tag i de som ska sitta på dörrarna. Skulle iofs behöva till luftblåsen oxå, då de Jag har är lite sunkiga. Du ska inte förbi skroten i Enköping. Hittelön utlovas.

caromania Forummoderator
27 juli 2020 · 9 296 Inlägg

Borde inte förfarandet att rycka bort panelen finnas med i Haynesboken?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Erikksteff
27 juli 2020 · 18 Inlägg

caromania skrev:
Borde inte förfarandet att rycka bort panelen finnas med i Haynesboken?

Troligen, den ligger hos farsan, ska hämta den i veckan. Men frågan är om den går att rycka bort smile
Eller lär väl finnas en sprängskiss varjefall

jaka54
27 juli 2020 · 5 731 Inlägg

Hej!
Jag tror inte man kan "rycka " bort panelerna utan att plasttapparna går av.
Tyvärr står det ingenting i Haynesboken hur paneler lossas, Antar att det är lite överkurs...

Erikksteff
28 juli 2020 · 18 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Jag tror inte man kan "rycka " bort panelerna utan att plasttapparna går av.
Tyvärr står det ingenting i Haynesboken hur paneler lossas, Antar att det är lite överkurs...

Lär vad överkurs för mig, men så fort jag fått tag i dörrpanelerna ger jag mig på det.

Erikksteff
28 juli 2020 · 18 Inlägg

Tack för alla tips. Om någon kommer på något mer så är det bara skriva nåt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang