V70 T5 -02 Går runt men startar inte, bränslepump frm?

Olleshemmameck
2 september 2020 · 18 Inlägg

Tjena har nyligen införskaffat en v70 för att ha som pendlar och bruksbil då jag har massa andra bilar som inte går att köra. Den har fungerat bra hittills, går som en klocka. Häromdan så var jag och körde lite på kvällen, absolut inga problem. Parkerade på kvällen och på morgonen dagen därpå så starta den men dog sen direkt. Gjorde detta ett antal gånger. Har läst att det kan vara nyckeln så jag testade med den andra men ingen skillnad. Nu går den inte att starta alls utan går bara runt. Har läst nåt om ett bränsle relä men det kan jag inte hitta till v70N

Jag hör bränslepumpen starta men den startar om och om igen. Liksom uuuuuuuummmmmm .... uuuuuuummmmm ....... ummmm osv. Så jag antar att det är bränslerelaterat. Har inte prövat med startgas än. Är det nåt relä man kan byta eller måste man plocka ner hela tanken? (har hört att det inte finns en service lucka.

Bilen har inga felkoder. Har testat att nolla motorn genom att ta av minus kabeln till batteriet men ingen skillnad.

Senast redigerat av Ollesvolvo (2 september 2020)

Mercedes E220 CDI W210 "Vinterbilen" (2000)
Olleshemmameck
2 september 2020 · 18 Inlägg

Uppdatering - Försökte med startgas vilket fick den att starta, enligt mätarhuset så har bilen 20 liter i tanken men jag bestämde mig ändå för att försöka tanka bilen så hämtade en dunk från macken och vips så startar den utan problem. Hörde ett pyssande ljud när jag öppnade tanklocket samt massa gas. Bränslepumpen låter även när man står stilla som att den startar om och om igen. Men den går bra. Men iaf dont fix what aint broken. Vet att mätarhuset är kasst så kanske bara var soppatorsk. Men vet ej hur jag lyckades parkera bilen utan problem dagen innan. Den läcker inge bränsle. Jätte konstigt.

Mercedes E220 CDI W210 "Vinterbilen" (2000)
Olleshemmameck
2 september 2020 · 18 Inlägg

Ollesvolvo skrev:
Uppdatering - Försökte med startgas vilket fick den att starta, enligt mätarhuset så har bilen 20 liter i tanken men jag bestämde mig ändå för att försöka tanka bilen så hämtade en dunk från macken och vips så startar den utan problem. Hörde ett pyssande ljud när jag öppnade tanklocket samt massa gas. Bränslepumpen låter även när man står stilla som att den startar om och om igen. Men den går bra. Men iaf dont fix what aint broken. Vet att mätarhuset är kasst så kanske bara var soppatorsk. Men vet ej hur jag lyckades parkera bilen utan problem dagen innan. Den läcker inge bränsle. Jätte konstigt.

Jag vet att med tanken på båten så har man ju en littet lock åt sidan man måste lämna lite öppet så att det kommer in luft i tanken. Kanske var något sånt tänker jag.

Mercedes E220 CDI W210 "Vinterbilen" (2000)
ottorb
3 september 2020 · 320 Inlägg

de bilarna har en servicelucka under hö baksäte, så man kommer åt tankarmaturen

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang