5686
Sök

Lackera trunkspoiler, Bmw F30

1 Inlägg
9 september 2020
Trådstartare
Tjena,
Tyvärr kan jag inte i närheten av allt jag önskar att jag kunde. Men jag har köpt en mindre trunkspoiler till min Beemer nu, en mattsvart lite mer "flexibelt" material för att kunna anpassas bättre till bilens form. Jag skall ha den blanksvart tänkte jag för att hålla den i bilens tema Vit/Svart.
Jag har inte fått hem produkten än men vad jag har läst så skall jag slipa den med sandpapper-80, sedan lackera med någon färg från biltema och lägga något över för glansen? Saknar namn på produkter, samt en fråga, behövs grundlack för en mattsvart produkt som skall bli svart?

6 470 Inlägg
9 september 2020
Hej!
Slipa med 80 papper är på tok för grovt!
Möjligtvis slipa med 240 papper , sedan spraya på med plastgrundfärg, sedan spraya på sprutspackel , slipa med 500-600 papper (torrslipa) och sedan spraya med färg. Någon klarlack behövs inte.

716 Inlägg
9 september 2020
Är spoilern av mjukt material så behövs även mjukmedel

7 669 Inlägg
9 september 2020
zzr9409209 skrev:
Är spoilern av mjukt material så behövs även mjukmedel

Ursäkta men hur menar du nu?
Menar inte som spydig kommentar.
Förklara gärna, tack.
Mjukmedel?

716 Inlägg
9 september 2020
Ska man lacka något "mjukt" material, typ stänkskydd,ja allt som man kan trycka en bula i med tummen.. Då har man i lite ,på svenska,"mjukmedel".  Finns hos alla billacksäljare....Har man inte i det så är risken stor att lacken spricker.....

7 669 Inlägg
10 september 2020
zzr9409209 skrev:
Ska man lacka något "mjukt" material, typ stänkskydd,ja allt som man kan trycka en bula i med tummen.. Då har man i lite ,på svenska,"mjukmedel".  Finns hos alla billacksäljare....Har man inte i det så är risken stor att lacken spricker.....

Man får således lacken seeeeegare, eller hur?
Men med vanlig sprejburksfärg då?

Sök