Volvo 940 får inte ut bensinen ur tanken

Volvo940brum
4 oktober 2020 · 4 Inlägg

Har en Volvo 940 som jag slutade köra med för ungefär ett år sedan, Vill nu få igång den igen. Så jag drog till biltema och köpte nytt batteri (gamla var dött) bilen går igång men dör typ direkt, jag tror det är den gamla soppan som är skurken, så jag har försökt få ut den gamla bensinen där i men det går ej bra  har både försökt slanga genom hävert (köpte hävertpump på biltema) samt försökte jag också med att koppla bort bränsle slangen mellan bränslefiltret till fuelrailen men fick inte ut något där heller vet inte hur jag ska ta mig till det enda jag kan tänka mig är ifall jag blandar ut den gamla bensinen med ny (det är ungefär 10 liter gammal bensin kvar i) isåfall hur mycket soppa behöver jag tanka i för blanda ut det

Tack för svar sitter verkligen fast och skulle behöva hjälp ifrån er som är duktiga smile

jaka54
4 oktober 2020 · 5 719 Inlägg

Hej!
Soppan tar du ut genom att öppna den stora runda "skruvluckan" under skuffen bak!
Men ...jag skulle bara tanka fullt med ny soppa! 10lit gammal oduglig soppa kan inte påverka om du fyller på 70 lit ny soppa.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 oktober 2020 · 14 041 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Soppan tar du ut genom att öppna den stora runda "skruvluckan" under skuffen bak!
Men ...jag skulle bara tanka fullt med ny soppa! 10lit gammal oduglig soppa kan inte påverka om du fyller på 70 lit ny soppa.

Vet inte hur TS är men många verkar vara allergiska till att tanka fullt annars tror jag som dig.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Utmarks-Loke
4 oktober 2020 · 5 833 Inlägg

Börja med att bygla bränslepumpens relä och se så att det verkligen kommer bensin som det skall. Felet kanske inte är att bensinen är gammal, utan att den inte kommer fram som den skall. Om bilen har stått kan pumpen eller en av pumparna ha blivit dålig, eller silen eller filtret tätt.

Volvo940brum
4 oktober 2020 · 4 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
Börja med att bygla bränslepumpens relä och se så att det verkligen kommer bensin som det skall. Felet kanske inte är att bensinen är gammal, utan att den inte kommer fram som den skall. Om bilen har stått kan pumpen eller en av pumparna ha blivit dålig, eller silen eller filtret tätt.

Tack för svar! Fan då ja som trodde Volvos var oslagbara big_smile Är det svårt att bygla relät?

Volvo940brum
4 oktober 2020 · 4 Inlägg

Vettemannen skrev:

jaka54 skrev:
Hej!
Soppan tar du ut genom att öppna den stora runda "skruvluckan" under skuffen bak!
Men ...jag skulle bara tanka fullt med ny soppa! 10lit gammal oduglig soppa kan inte påverka om du fyller på 70 lit ny soppa.

Vet inte hur TS är men många verkar vara allergiska till att tanka fullt annars tror jag som dig.

/Benny

Bilen går ju fortare med lite soppa i wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang