Förgasarproblem på mercedes 190 1987

pablomercedes
8 november 2020 · 1 Inlägg

Har ett problem med min mercedes 190 1987, förgasarn då som rubriken lyder. Problemet är då att när jag startar bilen och ska gasa upp så går den upp till cirka 2-3 tusen varv (vet inte då den inte har en varvmätare) Antog då att den fick för lite bensin så gick på facebook och frågade lite folk hur jag ska göra, fick då reda på att jag måste justera hur mycket bensin han släpper in. (sen sluta han svara därför är jag här)

Gjorde då det och ju mer jag vrid på skruven ju mer kan jag varva. Häärligt tänkte jag, nej men då så börjar bilen drunka istället vid tomgång och dör, sen så startar inte bilen något mer och förgasarn börjar istället flöda över när jag försöker starta den

har sett över hela förgasarn o allt funkar som det ska är jag säker på, membranet är helt osv. Nu till det som kan vara ganska efterblivet av mig, det sitter typ 3 eller 4 saker som styrs av vakum. MÅSTE dom vara uppkopplade för att bilen sak gå rätt o sluta drunkna i bensin eller har jag gjort något annat fel?

Jag kan nås på messenger eller liknande för att lättare kunna skriva/skicka bilder på förgasaren osv.

(lite backstory kanske behövs, fick bilen med förgasarn bortkopplad i backsätet, samt alla vakumslangar har blivit ryckta som satt på förgasaren. Har pluggat alla vakumhål som drar luft så den inte drog tjuvluft när jag försökte få igång bilen)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang