Elstol Volvo v50

Honken
11 december 2020 · 4 Inlägg

Är det någon som har kunskapen om det är genomförbart att byta sittdyna och ryggstöd från ett elstols chassi till ett manuellt?
Ja vet ju att ratten till ryggstödet går igenom tyget/skinnet på sidan på den manuella, men tänker att de bara är att göra hål i så fall.
Mvh

Bra gas löser det mesta
Honken
12 december 2020 · 4 Inlägg

Ingen som har koll på detta vid denna tidpunkt?

Bra gas löser det mesta
Xebers76
12 december 2020 · 2 271 Inlägg

Det är en extremt specifik fråga, tvivlar på att du kommer få svar.

Vissa av oss här jobbar med bilar och har klätt om stolar, bara det att då klär man om med rätt klädsel.

Är dessutom lite osäker på om du menar klädsel, skumgummit eller ramen.

Ramen kan jag nära på garantera dig att det inte går flytta över något mellan manuell och elektrisk.

Har tyvärr inget rakt svar tongue

Brådhis * Voff voff *
12 december 2020 · 10 280 Inlägg

Honken skrev:
Är det någon som har kunskapen om det är genomförbart att byta sittdyna och ryggstöd från ett elstols chassi till ett manuellt?
Ja vet ju att ratten till ryggstödet går igenom tyget/skinnet på sidan på den manuella, men tänker att de bara är att göra hål i så fall.
Mvh

På V70 och V70N är tex alla sittdynor likadana fram om jag inte minns fel. Dvs du kan ta en sittdyna från en förarstol med el och montera på ett passagerarsäte utan el. Vet ej om det är likadant på V50, men det är iaf ganska sannolikt att det är så.

Ryggstödet däremot sitter ju ihop med stolsunderredet så där är det nog enklare att plocka av klädseln och flytta över kanske...

Men om du beskriver lite mer vad det är du vill uppnå så kanske det blir lättare att svara? Har du en klädsel på en manuell stol som du vill ha på en elstol?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Honken
12 december 2020 · 4 Inlägg

Saken är den att jag har fått tag i en komplett skinninredning till min v50. Men förarstolen som är el, saknar inställning-knapparna. Så min tanke är att flytta över sittdyna och ryggstöd från elstols chassit till mitt orginal som är manuellt.
Förstår att det kanske inte så vanligt att göra ett sådant byte.
Sittdynan ser ut att kunna gå att flytta över, men ryggstödet är väl kanske problem. Skulle man kunna flytta över bara klädseln?

Bra gas löser det mesta
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang