Volvo 940 inga högtalare på högersida

Pulf
26 december 2020 · 49 Inlägg

Hej
Det låter ingenting från höger, varken fram eller bak på min volvo 940. Det fungerade för max en vecka sen men nu när kag skulle ut och åka då kom det inge ljud från höger sida, någon som vet vad felet kan vara och var går kablarna mellan stereon och höger högtalare ?

Senast redigerat av Pulf (26 december 2020)

Mack Forum- och sitemoderator
26 december 2020 · 26 111 Inlägg

Allt original?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
26 december 2020 · 14 007 Inlägg

Pulf skrev:
Hej
Det låter ingenting från höger sida på min volvo 940. Det fungerade för max en vecka sen men nu när kag skulle ut och åka då kom det inge ljud från höger sida, någon som vet vad felet kan vara och var går kablarna mellan stereon och höger högtalare ?

Det kan vara kabelbrott om ingen tagit bort högtalarna. Var kablarna går? Öppna dörren och titta så ser du nog kabelgenomföringen.

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (26 december 2020)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Bassiehof
26 december 2020 · 1 777 Inlägg

Både fram och bak? I såna fall ska du leta närmare stereon. Kontakter och själva stereon.

Pulf
26 december 2020 · 49 Inlägg

Mack skrev:
Allt original?

näe

Pulf
26 december 2020 · 49 Inlägg

Bassiehof skrev:
Både fram och bak? I såna fall ska du leta närmare stereon. Kontakter och själva stereon.

Ja fram och bak på höger sida

Bassiehof
26 december 2020 · 1 777 Inlägg

Pulf skrev:

Bassiehof skrev:
Både fram och bak? I såna fall ska du leta närmare stereon. Kontakter och själva stereon.

Ja fram och bak på höger sida

Det är ytterst ovanligt att det blir kabelbrott i båda kanaler samtidigt. Jag skulle kika på kontakter som lossnat, men framförallt om stereon är the casual suspect.

Pulf
26 december 2020 · 49 Inlägg

Bassiehof skrev:

Pulf skrev:

Bassiehof skrev:
Både fram och bak? I såna fall ska du leta närmare stereon. Kontakter och själva stereon.

Ja fram och bak på höger sida

Det är ytterst ovanligt att det blir kabelbrott i båda kanaler samtidigt. Jag skulle kika på kontakter som lossnat, men framförallt om stereon är the casual suspect.

Okej tack men vart finns det kontakter ? Det borde glappa bågobstans för det funkade ett litet tag nyss.

Pulf
26 december 2020 · 49 Inlägg

Tack för alla dvar, nu funkar det

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
26 december 2020 · 14 007 Inlägg

Pulf skrev:
Tack för alla dvar, nu funkar det

Vad var det för fel nu då?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Bassiehof
26 december 2020 · 1 777 Inlägg

Pulf skrev:

Bassiehof skrev:

Pulf skrev:

Ja fram och bak på höger sida

Det är ytterst ovanligt att det blir kabelbrott i båda kanaler samtidigt. Jag skulle kika på kontakter som lossnat, men framförallt om stereon är the casual suspect.

Okej tack men vart finns det kontakter ? Det borde glappa bågobstans för det funkade ett litet tag nyss.

Bakom stereon. Det mest troliga är att stereons IC har pajat.

jompazx
26 december 2020 · 291 Inlägg

båda mina högtalare bak var sönder på min 940, inte kabelbrott själva högtalarna va paj, jag montera några eftermarknadshögtalare istället, funka fint.

Senast redigerat av jompazx (26 december 2020)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang