Fundering kring köp av större generator volvo 740.

TTW
11 februari 2011 · 214 Inlägg

Lonefox skrev:
Säger bara vad polarn säger...
Har hjälpt honom att sänka ner en T6a i hans 960...

Ah, ok smile jag får väl se efter.

TTW
26 februari 2011 · 214 Inlägg

Lonefox skrev:
Precis....men det går att lösa wink

Själv har jag 1.2KW rms (enligt spec) drivet av en generator på 143A och det går fint.

Om du kör dubbla generatorer så rekomenderar jag att du har enbart den större till stereosystemet, alltså dubbla elsystem.
Kopplingsschema på det får du antingen goggla fram eller be ngn annan om hjälp med.

Hmm, varför bör jag köra dom på separata system om jag kör dubbla? Något speciellt som kan hända om jag t.ex kör en 100A generator från 760 eller sådär, en 120A från 960?

Lonefox Bad music kills good sound
26 februari 2011 · 7 241 Inlägg

TTW skrev:

Lonefox skrev:
Precis....men det går att lösa wink

Själv har jag 1.2KW rms (enligt spec) drivet av en generator på 143A och det går fint.

Om du kör dubbla generatorer så rekomenderar jag att du har enbart den större till stereosystemet, alltså dubbla elsystem.
Kopplingsschema på det får du antingen goggla fram eller be ngn annan om hjälp med.

Hmm, varför bör jag köra dom på separata system om jag kör dubbla? Något speciellt som kan hända om jag t.ex kör en 100A generator från 760 eller sådär, en 120A från 960?

För att rent parallellkopplade generatorer kan slå ut varandra, spec om regulatorerna lämnar lite olika spänning.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
TTW
1 mars 2011 · 214 Inlägg

Har då köpt en 960 generator på 120A, men jag måste ta bort någon bussning för att den ska passa. Så vet jag inte om den får plats på AC pumpfästet då det går en balk nära hmm

Lonefox Bad music kills good sound
1 mars 2011 · 7 241 Inlägg

Har den tre fästhål så att du bultar den framifrån?
Då skallden enligt vad jag hört passa....

Själv vet jag inte säkert då jag svetsar mina egna fästen wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
TTW
1 mars 2011 · 214 Inlägg

Lonefox skrev:
Har den tre fästhål så att du bultar den framifrån?
Då skallden enligt vad jag hört passa....

Själv vet jag inte säkert då jag svetsar mina egna fästen wink

Ah, jo det finns tre olika fästhål men den blev inte i linje, såvida inte jag fixar några distanser så remskivan kommer längre ut smile eller göra distanser och sätta den där original generatorn sitter.

alfredskoglund
26 december 2020 · 15 Inlägg

Skulle en 60A generator av att driva ett mono 750w 2 ohm och ett 400w steg 2 ohm (744)

Bassiehof
27 december 2020 · 1 777 Inlägg

W delat med V = A

Senast redigerat av Bassiehof (27 december 2020)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang