Mercedes w210 cdi startar inte

Olleshemmameck
30 december 2020 · 18 Inlägg

Tjenare har en Mercedes E220 CDI W210 modellår 2000 som inte startar

Så jag går igenom händelseförloppet.
Har ägt bilen i cirka två månader, har lite småfel men gått felfritt.

Så jag använder bilen som en vinterbil och är ganska ofta ute och pressar den ganska hårt. En vecka innan jul så köpte jag en dieselbox/chip från ChipRace som jag sedan monterade. Var ute och härjade och då hörde jag vad som lätt att något hoppade till och bilen dog, den gick inte att starta därefter. Bogsera hem den. Dagen därpå så försökte jag starta men då jag lyckats ödsla batteriet som är skit så jag fyllde på med lite diesel och använde startkablar och då startar den direkt utan problem. Går bra på tomgång inga problem alls. Test kör lite utan problem och parkerar hemma några dagar. På Juldagen så kommer snön. Då vill man ju ut och åka såklart, jag går och försöker starta bilen och batteriet e kast. Går inte med batteriladdare eller något så jag köper nytt. Monterar det nya batteriet och den startar utan problem. Kör ut bilen, kommer lite mer än 10 minuter innan bilen blir jätte slö och dör. Startar bilen, Esp lampan kommer på och sen dör den omedelbart. Går inte med startkablar eller något. Detta fortsätter. Bilen går att starta ibland men är jätteslö och dör inom några sekunder. Byter bränslefilter utan att lufta manuellt utan sätter på pumpen på nyckeln ett antal gånger. Den startar men dör direkt esp lampa på, fått den att starta en gång till efter detta men de senanste dagarna går den inte att starta alls utan det blir att den nästan vill starta men snurrar bara.

Har hört om att O-rings tätningarna kan bli dåliga på de här bilarna och släpper in luft. Monterar ner samtliga bränslerelaterade pumpar och byter nästan alla o-ringar, (har inte alla storlekar)
Luftar även bränslet. Ingen skillnad.

Vet att detta var jätte långt. Jag antar att det är bränslerelaterat och jag ser fortfarande lite luft bubblor i den genomskinliga röret så frågan är om jag gjort fel med o-ringarna, luftat fel eller om det är något annat.

All hjälp uppskattas

Mercedes E220 CDI W210 "Vinterbilen" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang