Renault kangoo

Roobiiiiin
6 januari 2021 · 4 Inlägg

Hej, har en Renault kangoo där batteriet nollställts. Så nu måste jag ha en 4-siffrig kod till radion och den har jag inte. Har kollat igenom om alla papper men den är inte där. Någon som har tips hur man kan göra?

Bassiehof
6 januari 2021 · 1 777 Inlägg

Märkes svek stad. Autocorrect...

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
6 januari 2021 · 14 047 Inlägg

Roobiiiiin skrev:
Hej, har en Renault kangoo där batteriet nollställts. Så nu måste jag ha en 4-siffrig kod till radion och den har jag inte. Har kollat igenom om alla papper men den är inte där. Någon som har tips hur man kan göra?

Har du tur så står koden på baksidan av radion men den kanske inte är så lätt att ta ur.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Bassiehof
6 januari 2021 · 1 777 Inlägg

Vettemannen skrev:

Roobiiiiin skrev:
Hej, har en Renault kangoo där batteriet nollställts. Så nu måste jag ha en 4-siffrig kod till radion och den har jag inte. Har kollat igenom om alla papper men den är inte där. Någon som har tips hur man kan göra?

Har du tur så står koden på baksidan av radion men den kanske inte är så lätt att ta ur.

/Benny

Har han tur står koden INTE på stereon. Vad är det för stöldskydd? Det skulle sprida sig som mjältbrand bland tjuvaktiga att Renault gör så!

Growe Fri fart för ett fritt folk!
6 januari 2021 · 13 742 Inlägg

Bassiehof skrev:

Vettemannen skrev:

Roobiiiiin skrev:
Hej, har en Renault kangoo där batteriet nollställts. Så nu måste jag ha en 4-siffrig kod till radion och den har jag inte. Har kollat igenom om alla papper men den är inte där. Någon som har tips hur man kan göra?

Har du tur så står koden på baksidan av radion men den kanske inte är så lätt att ta ur.

/Benny

Har han tur står koden INTE på stereon. Vad är det för stöldskydd? Det skulle sprida sig som mjältbrand bland tjuvaktiga att Renault gör så!

den är stöldskyddad per automatik.. ingen stjäl en orginal stereo i en fransk bil.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
6 januari 2021 · 14 047 Inlägg

Bassiehof skrev:

Vettemannen skrev:

Roobiiiiin skrev:
Hej, har en Renault kangoo där batteriet nollställts. Så nu måste jag ha en 4-siffrig kod till radion och den har jag inte. Har kollat igenom om alla papper men den är inte där. Någon som har tips hur man kan göra?

Har du tur så står koden på baksidan av radion men den kanske inte är så lätt att ta ur.

/Benny

Har han tur står koden INTE på stereon. Vad är det för stöldskydd? Det skulle sprida sig som mjältbrand bland tjuvaktiga att Renault gör så!

Så sa dom till mig en gång på en verkstad där jag bytte batteri. Säger inte var men det var en märkesverkstad. Dom fick sitta i telefonen med huvudkontoret i Stockholm ett flertal gånger tills dom fick fram koden åt mig.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
6 januari 2021 · 13 742 Inlägg

Vettemannen skrev:

Bassiehof skrev:

Vettemannen skrev:

Har du tur så står koden på baksidan av radion men den kanske inte är så lätt att ta ur.

/Benny

Har han tur står koden INTE på stereon. Vad är det för stöldskydd? Det skulle sprida sig som mjältbrand bland tjuvaktiga att Renault gör så!

Så sa dom till mig en gång på en verkstad där jag bytte batteri. Säger inte var men det var en märkesverkstad. Dom fick sitta i telefonen med huvudkontoret i Stockholm ett flertal gånger tills dom fick fram koden åt mig.

/Benny

inte värt besväret med en dålig oem stereo när en vättig kostar under 1000kr ny med blåtand och mp3 och hela skiten

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Bassiehof
6 januari 2021 · 1 777 Inlägg

Growe skrev:

Vettemannen skrev:

Bassiehof skrev:

Har han tur står koden INTE på stereon. Vad är det för stöldskydd? Det skulle sprida sig som mjältbrand bland tjuvaktiga att Renault gör så!

Så sa dom till mig en gång på en verkstad där jag bytte batteri. Säger inte var men det var en märkesverkstad. Dom fick sitta i telefonen med huvudkontoret i Stockholm ett flertal gånger tills dom fick fram koden åt mig.

/Benny

inte värt besväret med en dålig oem stereo när en vättig kostar under 1000kr ny med blåtand och mp3 och hela skiten

500 spänn är 500 spänn. Med kod och allt enligt vissa...

husseman
6 januari 2021 · 1 590 Inlägg

Vill du ha igång härket igen, så ta kontakt med Volvo/Renault/Dacia/ford (huu vilka märken) . Får du tag i rätt snubbe, så kommer det inte kosta så, mkt. Risken e´att du inte får tag i nån som bryr sig, o då tugga detta vidare blir terapi. Så byta ut skiten är ofta det bästa. Att "känna" nån vettig på reservdelar är väldigt bra på dessa märken. Och har man verkstad, så har man fördelar även hos dessa "gigantiska delbytare". Åtminstone i en mindre stad.- Lycka till 
mvh/husse

uhlin
6 januari 2021 · 2 834 Inlägg

husseman skrev:
Vill du ha igång härket igen, så ta kontakt med Volvo/Renault/Dacia/ford (huu vilka märken) . Får du tag i rätt snubbe, så kommer det inte kosta så, mkt. Risken e´att du inte får tag i nån som bryr sig, o då tugga detta vidare blir terapi. Så byta ut skiten är ofta det bästa. Att "känna" nån vettig på reservdelar är väldigt bra på dessa märken. Och har man verkstad, så har man fördelar även hos dessa "gigantiska delbytare". Åtminstone i en mindre stad.- Lycka till 
mvh/husse

Har man nån form av fransk bil brukar man bli känd med reservdelsmän, vare sig man vill eller inte.

Skulle satsa på annan stereo i detta läget. Visst att det går och få fram koden, men kan snart va lika dyrt det som en ny stereo kostar. Är man inte så kräsen finns det begagnade med som gör tjänsten och då är det inte många 100 dom kostar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang