A-traktor körde om en bil som höll 90 Km/t

spillolja
9 januari 2021 · 4 025 Inlägg
Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
9 januari 2021 · 13 742 Inlägg

jobbigt läge

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
spillolja
9 januari 2021 · 4 025 Inlägg

Growe skrev:
jobbigt läge

Kan vara nog så svårt att bortförklara

wink

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
9 januari 2021 · 13 742 Inlägg

spillolja skrev:

Growe skrev:
jobbigt läge

Kan vara nog så svårt att bortförklara

wink

min hastighetsmätare fungerande och det var nedförsbacke och jag var helt säker på att jag inte körde fortare än 30km/h när jag råkade komma ikapp den stillastående civila polisbilen ;-)

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Bassiehof
9 januari 2021 · 1 777 Inlägg

Råkade också ut för en sån bonnig härmadan. Han körde ikapp och när han stannade sa han att han inte gjort något fel. Du ska köra 30 sa jag!

Utmarks-Loke
9 januari 2021 · 5 836 Inlägg

Jag har två A-traktorer på film från min dashcam som höll samma hastighet som vägarna var tillåtna för, alltså 70 och 80. Båda saktade ner till nästan 30 när de närmade sig samhällena. Ingen hade regplåt bak, men det behöver man kanske inte ha på A-traktor?

Bassiehof
9 januari 2021 · 1 777 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
Jag har två A-traktorer på film från min dashcam som höll samma hastighet som vägarna var tillåtna för, alltså 70 och 80. Båda saktade ner till nästan 30 när de närmade sig samhällena. Ingen hade regplåt bak, men det behöver man kanske inte ha på A-traktor?

Det var därför jag lät han köra om, för att se regnummer. Fordonet är en traktor. De ska väl ha lgf skylt.

uhlin
9 januari 2021 · 2 834 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
Jag har två A-traktorer på film från min dashcam som höll samma hastighet som vägarna var tillåtna för, alltså 70 och 80. Båda saktade ner till nästan 30 när de närmade sig samhällena. Ingen hade regplåt bak, men det behöver man kanske inte ha på A-traktor?

På A-traktorer ska det vara en regplåt och den ska sitta fram. Alltså ingen bak.

zzr94092
9 januari 2021 · 4 390 Inlägg

Bara regplåt fram på Epa/traktor.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang