Imma på framrutan. santa fe -07

piruetten
12 februari 2021 · 33 Inlägg

hej, såg igår imma på insidan  av framrutan, slog på defrostern o ac men de hjälpte inte.
torkade bort med en trasa, jobbade i garaget ngn timme o ny imma på framrutan.
på med defrostern o ac men imman kvar efter 35min körning, tror på läckage i värmepaketet så
nu undrar jag om det är ngt som man gör själv eller lämnar in, var sitter det o hur mkt måste rivas.
kanske ngn har en annan ide om vad det kan vara???

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
12 februari 2021 · 14 056 Inlägg

piruetten skrev:
hej, såg igår imma på insidan  av framrutan, slog på defrostern o ac men de hjälpte inte.
torkade bort med en trasa, jobbade i garaget ngn timme o ny imma på framrutan.
på med defrostern o ac men imman kvar efter 35min körning, tror på läckage i värmepaketet så
nu undrar jag om det är ngt som man gör själv eller lämnar in, var sitter det o hur mkt måste rivas.
kanske ngn har en annan ide om vad det kan vara???

Ta lite på fingrarna och kolla om det är glykol. Det är inte så att du kör på återcirkulation hela tiden?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
piruetten
12 februari 2021 · 33 Inlägg

tack för svar, brukar inte använda återcirkulation men ska kolla opp det då det inte bara är jag som använder bilen. ska ta o lukta o smaka på det, tack för tips

Bassiehof
12 februari 2021 · 1 777 Inlägg

AC och cirkulation stängd när det är hög luftfuktighet ute (regn) , och rikta luftflödet bara mot rutan. AC med luft utifrån när luftfuktigheten är låg (minusgrader). Glykol smakar blä, inte alls som vatten.

piruetten
12 februari 2021 · 33 Inlägg

tack för svar. bor i luleå så under min 35min färd skiftade tempen mellan -11 o -17 grader. glykol smakar väldigt sött, borde inte gå ta miste

Bassiehof
12 februari 2021 · 1 777 Inlägg

piruetten skrev:
tack för svar. bor i luleå så under min 35min färd skiftade tempen mellan -11 o -17 grader. glykol smakar väldigt sött, borde inte gå ta miste

Det där med att lära sig att använda AC året runt är på samma nivå som när apor lärde oss att skala banan.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang