Kia Ceed SW 1,6 diesel, 2017, motortemp stular

flamuren
12 februari 2021 · 27 Inlägg

zzr94092 skrev:
Har inte läst hela,men det gäller en 220 volts slangvärmare?

Ja en calix slangvärmare. Dock inte den som är problem utan bilens motortemp under körning (kan ha kört flera mil och sen vrider klimatanläggningen till högsta värmen så försvinner motortempen).

flamuren
12 februari 2021 · 27 Inlägg

granadadr skrev:
känns som extravärmaren tagit stryk,,

Har Kian en extravärmare alltså. Jag kan ju be Kia kolla den tack för tipset 🙂👍

Bassiehof
12 februari 2021 · 1 777 Inlägg

zzr94092 skrev:
Har inte läst hela,men det gäller en 220 volts slangvärmare?

Ja, jag tror inte värmaren har konverterat till lågspänning.

granadadr
12 februari 2021 · 7 270 Inlägg

flamuren skrev:

granadadr skrev:
känns som extravärmaren tagit stryk,,

Har Kian en extravärmare alltså. Jag kan ju be Kia kolla den tack för tipset 🙂👍

alla moderna dieslar har extravärmare,, antingen el alltså 12v,, eller dieselvärmare

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 februari 2021 · 17 386 Inlägg

Nej. En Ceed diesel har inte dieselvärmare monterad som standard. Men har den det så finns det ett extra avgasrör under bilen i fronten.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
granadadr
12 februari 2021 · 7 270 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Nej. En Ceed diesel har inte dieselvärmare monterad som standard. Men har den det så finns det ett extra avgasrör under bilen i fronten.

men extravärmare,, alltså el,, annars skulle den ju aldrig få värme wink polaren fick fel på sin webasto,,  tempen sjönk omedelbart till noll å ingen värme,,
som jag skrev moderna bilar har elvärmare eller dieselvärmare,, std brukar vara el smile

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 februari 2021 · 17 386 Inlägg

granadadr skrev:

Hybrid_ skrev:
Nej. En Ceed diesel har inte dieselvärmare monterad som standard. Men har den det så finns det ett extra avgasrör under bilen i fronten.

men extravärmare,, alltså el,, annars skulle den ju aldrig få värme wink polaren fick fel på sin webasto,,  tempen sjönk omedelbart till noll å ingen värme,,
som jag skrev moderna bilar har elvärmare eller dieselvärmare,, std brukar vara el smile

Korrekt. Jag klippte tydligen av mitt meddelande...
TS ska ta en koll på detta:

https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-162ac1a0cdab86a1cae61b200d284dc4.jpg

150A tillskottsvärme.
Sen att den dippar lite när man kör iväg är ok om inte bilens turbo belastas. Men kupévärme ska finnas.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
flamuren
13 februari 2021 · 27 Inlägg

Jag kan kika om någon säkring rykt. Men det borde väl Kia ha kollat när dom felsökte? Aja blir nog en vända med bilen till verkstaden igen för att dom får fortsätta felsöka. Något är ju inte som det ska.

granadadr
13 februari 2021 · 7 270 Inlägg

flamuren skrev:
Jag kan kika om någon säkring rykt. Men det borde väl Kia ha kollat när dom felsökte? Aja blir nog en vända med bilen till verkstaden igen för att dom får fortsätta felsöka. Något är ju inte som det ska.

håller tummar,, har något gått sönder pga Mekonomens klanteri ska dem betala smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang