Felen som listas är väl dom vanligaste på bilmodellen, men ett saknas.
Och det är att returen i servobejållaren har ett rör som ska se till att returflödet leds ner under vätskenivån för att undvika skummande olja. Men det röret lossnar ibland och skummet ger kaveterande pump = oljud och ev ryck i ratten.
Dock mest vid VARM motor (skummad olja) och båda hållen.
Läckage på sugsidan, dvs mellan behållaren och pumpen kan göra så luft sugs in och kaveterande pump. Främst i kyla med extra trögflytande olja.
Men är det bara åt ena hållet som beskrivet ovan är fjäderbenslagringen troligaste felet. Ev brustet övre säte. Övre sätet är en svag punkt på V70N men brukar främst ge DUNK i gupp.
Styrväxelfel kan inte uteslutas, och här kan vara marigt att få rätt del. Det finns flera modeller och till verkar till viss del vara lite hipp som happ utspritt bland bilarna och åren.
Senast redigerat av Mossan1 (2 december )