4181
Sök

Designpaket..?!?

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
1 april 2005
Trådstartare
Nån som kan berätta för mig vad "Designpaket" innebär..??  bilen är en Volvo s80

Tacksam för alla svar.! smile
Senast redigerat av dj_aggwa (13 november 2005)

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
25 november 2005
Trådstartare
?????????????

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

638 Inlägg
25 november 2005
Är väl lite småplotter på insidan och utsidan på bilen som är annorlunda än på "vanlig" utrustning.

Fråga bilhandlaren vad det innebär. Kan vara olika hos olika handlare ibland.

Kommer väl nånting här snart!

Rekondare
289 Inlägg
25 november 2005
det beror på årsmodellen men på en 99:a så är det i alla fall: Alu fälgar "Rhea" 6,5*16, klädsel "Wasa"-Textil/läder, låsbara hjulmuttrar, läderklädd ratt, mönstrad panel i valnöt eller björk...

Det beror i alla fall inte på handlaren wink utan det är volvo själva...

(om du skriver årsmodellen det gäller så kan jag ta reda på exakt vad det innehåller...)

Såg att du hade en 2000 så jag listar de med:Alu fälgar "Argon" 6,5*15, klädsel "Wasa"-Textil/läder, låsbara hjulbultar, läderklädd ratt, mönstrad panel i valnöt eller björk...
Senast redigerat av michael561 (25 november 2005)

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

638 Inlägg
26 november 2005
michael561 skrev:
Det beror i alla fall inte på handlaren wink utan det är volvo själva

En del biltilverkade väljer själv att ta bort / lägga till saker till paketen så inte alltid det är centralstyrt. Volvo har jag ingen koll på. Bästa är att ringa just den handlaren du ska köpa bilen av.

Rekondare
289 Inlägg
26 november 2005
Renjägarn skrev:
michael561 skrev:
Det beror i alla fall inte på handlaren wink utan det är volvo själva

En del biltilverkade väljer själv att ta bort / lägga till saker till paketen så inte alltid det är centralstyrt. Volvo har jag ingen koll på. Bästa är att ringa just den handlaren du ska köpa bilen av.

kan hända...men det vore konstigt om volvo kunde ge ut papper på vad exempelvis designpaketet innehåll år xxxx om det är handlar styrt...

Är dock ingen expert i ämnet så jag kan inte uttala mig till 100%...Men eftersom att jag själv ganska nyss köpte en S80 och därför tog reda på vad de olika paketen innehöll de olika årsmodellerna så är jag till 90% säker smile

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

638 Inlägg
26 november 2005
Sant, men som sagt en del firmor slänger in egna paket för att locka till sig kunder. Men tror nog att det är centralt styrt i det här fallet. Men säkrast att fråga på stället där man köper.

4 824 Inlägg
27 november 2005
Här hittar du information om volvo bilar http://www.volvocars.se/_Tier2/PreOwned … wnload.htm

/Christian

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök