Fundera ut vad du ska ha kompressorn till.
Ska du "bara" köra mutterknack, så kräver det från 150L/min beroende på storlek och modell.
Ska du däremot köra slipmaskiner, så kan du räkna med att det går, beroende på maskinval givetvis, +300L/min
Punktblästrar ligger väl på från 150L/min
osv osv.
Utifrån vad du nu kommit fram till att du vill använda den till (och potentiella modeller och märken på tillbehören och därigenom vet "hur mycket luft" de behöver), så börja titta på vad tilltänkt kompressor ger.
Enligt mig är en optimal värld som följer när det gäller kompressor; tank som är dubbelt så stor som vad mitt verktyg förbrukar per minut. Och ytterligare +50% (av tanken) när det gäller vad blocket levererar. Det av den enkla anledning att när luften i tanken tar slut, så är det hopplöst att behöva vänta på att tanken ska bli full. Väntar man inte och blocket inte levererar mer än vad jag behöver, så blir tanken aldrig full och kompressorn får "gå hela tiden". Det är inte optimalt i någon ände.
Nu förstår jag att man inte kan skaffa en kompressor med 600L tank och ett block som levererar 900l/min. Eller kan och kan, det kan man givetvis, men, de flesta av oss gör inte det

Så, i en mer "realistisk värld"; sikta på en kompressor som levererar mer än vad du förbrukar. På så sätt hinner du fylla tanken medan du "jobbar" och kompressorn får vila lite. Kommer du ligga "runt 200l min", försök hitta något som faktiskt levererar 250L/min osv.
Sen är där givetvis, som påpekat, skillnad på om du ska använda en mutterknack i "ett par minuter" eller om du ska stå och slipa i 2 timmar.
Personligen skulle jag, i din sits (utan att veta exakt vad du har för tankar om att använda den till), letat tag i något i stil med deras 40B-90, fast begagnad då. Eller åtminstone av den "typen och storlek".