Volvo 740 -88 Elfel

Wiak
5 april 2021 · 7 Inlägg

Hej,
Mitt mätarhus har glappat till och från så bestämde mig för att bygla reostaten. Så gjorde det och det funkade i någon timme tills allt bakgrundsljus i instrument panelen och inredningsljus dog och när jag slår på helljuset och helljus lampan i instrumentpanelen lyser så lyser bara halvljuset och tvärt om. Är det bara o byta hela mätarhuset som gäller? För att tillägga är det ett 4 poligtmätarhus.

Wiak
5 april 2021 · 7 Inlägg

Oj skulle admin kunna flytta till rätt kategori?

Steff240
5 april 2021 · 1 016 Inlägg

Så om jag fattat rätt så lyser helljuset när du bara har halvljus på, och sen blir det halvljus efter att du "tänt" helljuset? Låter märkligt.
Men jag tror spontant att felet inte ligger i instrumentet utan snarare i tändningslåset eller spaken faktiskt.

Wiak
5 april 2021 · 7 Inlägg

Steff240 skrev:
Så om jag fattat rätt så lyser helljuset när du bara har halvljus på, och sen blir det halvljus efter att du "tänt" helljuset? Låter märkligt.
Men jag tror spontant att felet inte ligger i instrumentet utan snarare i tändningslåset eller spaken faktiskt.

Precis, men jag har läst om ett exakt likadant problem på någon annan sida men det fick aldrig någon lösning.

zzr94092
5 april 2021 · 4 383 Inlägg

Hur ska det bli så konstiga fel av att bygla reostaten? Kortis? Hur byglade du? Klipp bort bygligen och se vad som händer...

Wiak
5 april 2021 · 7 Inlägg

zzr94092 skrev:
Hur ska det bli så konstiga fel av att bygla reostaten? Kortis? Hur byglade du? Klipp bort bygligen och se vad som händer...

Har testat att koppla ur byglingen ingen skillnad dock. Jag byglade dom två punkterna som sitter nära varandra och det funkade perfekt ett litet tag

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang