Lyktorna går inte stänga av opel -11

Idalovisa
8 april 2021 · 1 Inlägg

Hej!

Har en opel astra kombi 2011 som jag nyligen köpt på firma. Märkte ganska fort att något var fel med lyktorna. När jag körde hem lyckades jag plötsligt inte blända av helljuset trots att helljuslampan i bilen släcktes när jag stängde av helljuset, men utanför var helljuset fortfarande på. Detta försvann dock efter några minuter.

När jag sedan haft den några dagar och jag kom hem, stängde jag av bilen och låste den, men strålkastarna fortsatte lysa. Dem gick inte stänga av utan det slutade med att jag fick koppla ur batteriet. Det började då fungera igen.

Har lämnat in bilen på verkstad för att dem ska kolla på problemet då jag har garanti på bilen, men dem menar att dem inte kan hitta felet eftersom just det felet måste uppstå där i deras verkstad för att dem ska kunna veta vart felet har sitt ursprung.

Som jag förstått kan halvljusrelät skapa dessa typer av problem, men tydligen har inte opel astran något halvljusrelä.. vad kan det då vara?Kan det ha med styrenheten för strålkastarna att göra eller vad tror ni?

Nu har även yttertemperaturmätaren stundvis börjat försvinna, samtidigt som att bilen vill att jag ibland öppnar och stänger rutorna i passagerar/förarsätet. Vet dock inte om dessa problem har med varandra att göra..

Tacksam för hjälp /Ida.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang