Koppla in ragarplanka

Arne75
3 mars 2021 · 23 Inlägg

Tjenare fan!
jag har köpt en raggarplanka (GAS PSB465VS SPL-Låda) med slutsteg (Bass Habit Play Power 65.4) till det köpte jag även en kabelsats  (Auto-connect WK1080FC) men nu har jag det problemet att kabelsatsen visar lite annorlunda än slutsteget och internet visar inget. så min fråga är kan någon förklara hur man skall koppla in det?

Jdmboy96
3 mars 2021 · 241 Inlägg

Vad är en Raggarplanka??

Mitsubishi Eclipse gs "Mitsunn" (1992)
Audi A3 "Ägget" (1999)
KungKike
10 april 2021 · 1 Inlägg

Jdmboy96 skrev:
Vad är en Raggarplanka??

Det är en färdig låda man ställer i exempelvis hatthylla.

patrik79
10 april 2021 · 782 Inlägg

Vad är det som skiljer på instruktionerna?
En + kabel ska gå från batteriet till en säkring, placerad max ca 20cm från +polen på batteriet, från säkringen ska den gå hela vägen till slutsteget och in där det är märkt +12v. En - kabel ska gå från slutsteget (där det är märkt gnd) och till jord (någonstans i plåtkarossen, vanligtvis bältesinfästningen eller liknande där det är (eller görs) plåtrent). En remote ska dras från stereon (vanligtvis en blå/vit kabel) till slutsteget och kopplas in där det står rem. Lågnivåkabeln kan kopplas lite olika... Du kan dra två lågnivåkablar (2 par kablar) från stereon och in i slutsteget alt 1 par kablar från stereon och in i steget (om steget kan dela upp signalen till alla 4 kanaler, det ser inte ut som ditt steg fixar det... kolla instruktionsboken eller testa om du får ljud på alla utgångar med bara ett par lågnivåkablar in), får du bara ljud från hälften av utgångarna så behöver du 2st y-splitter (tex: https://www.brl.se/sv/artiklar/nedis-y- … e-02m.html) som delar upp signalen.

Har du köpt grejerna nya av brl så tycker jag att du ska slå dom en signal och fråga hur du ska koppla in sakerna (och ev varför de inte sa att du behöver köpa mer grejer).

Senast redigerat av patrik79 (10 april 2021)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang