Hejsan kära bilfantaster,
det är så att jag nyligen införskaffat mig en liten volkswagen polo från 2008 som vid inköpt hade en skada vänster bak. Kul tänkte jag, nu får man fixa laga lite + måla om de partiet (har inte gjort de tidigare).
Jag gick igenom lite youtube videos på hur man kan göra, med spackla, slipa, primer, bättringsfärg, lack osv. Jag förstod att det inte skulle bli lika fint som proffsen på youtube, men tänkte att de är ju en gammal bil så det är lite skit samma, mer bra träning för framtida bilar.
Jag gick då till biltema och köpte in deras kitt primer + bättringsfärg + lack och kände nu jäklare. Jag gick igenom hela processen och fixade, fint som tusan tyckte jag de blev, tog bort hålet helt o hållet. Men sen när jag tog bort tejpen (ja vet, jag tejpade en fyrkant som en jäkla rookie), så såg jag att de var fel nyans på färgen (enligt spec skulle de vara färgkod LA7R) .
Jag har accepterat att de är som det är, så jag kan leva med det. Men tänkte höra med er som säkert sätt detta tusen gånger, varför blir de så här? Var jag för snål och köpte biltemas färg, o därav så är matchen fel? Finns det något jag kan göra åt det?
Bild:
![https://i.ibb.co/5RD4Fx5/Screenshot-2021-04-26-at-10-27-59.png]()
Tack för framtida svar, allt gott!