Borttagning uch/styrenhet Clio -04, hjälp

trasigbil
21 maj 2021 · 115 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/236/235982/235982-8799bab51ee5e8a2e01d5e65325d4a3b.jpg

Ska få bort en styrenhet som sitter strax ovanför vänsterfoten vid förarplatsen. Har fått lös den så när som på den radda med reläer som sitter fastklickade på den. (Om det ens är reläer? Okunnig..) men dessa reläer går att ta bort, men fortfarande sitter kablaget fastklickat mot styrboxen, och så länge de sitter fast mot styrboxen så får jag inte väck den.

Går dessa kabelkontakter att få bort från styrenheten underifrån där bilden är tagen ifrån? Förstår inte riktigt hur de sitter fast, eller måste jag komma åt från ovansidan för att klicka bort dem? Vet inte hur det skulle gå till då det är trångt!

Tacksam för all hjälp!!

husseman
22 maj 2021 · 1 588 Inlägg

Huuuu, nu är du ute på djupt vatten..varje gång du vrider eller vänder på en kabelhärva i dessa Franska stollabilar..så lär du orsaka mer problem än du hade.
Men, kolla på BCM+Clio så hittar du folk som visar hur det går till o va som rasar i dessa.- Lycka till- du lär behöva det..
mvh/husse

trasigbil
22 maj 2021 · 115 Inlägg

husseman skrev:
Huuuu, nu är du ute på djupt vatten..varje gång du vrider eller vänder på en kabelhärva i dessa Franska stollabilar..så lär du orsaka mer problem än du hade.
Men, kolla på BCM+Clio så hittar du folk som visar hur det går till o va som rasar i dessa.- Lycka till- du lär behöva det..
mvh/husse

Jag kan säga dig att jag fixar den här bilen för att sälja den. Jag har ägt två renaulter i mitt liv, det är franskt nog för fem livstider det. Aldrig mer.

Styrboxen måste ut och renoveras för att halvljus/helljus stängs av och på efter eget behag tillsammans med blinkers, varningsljus, vindrutetorkare med mera. Tydligen inte så ovanligt på dessa clios. Trafiksäkert!

Jag byter ut skiten mot en Corolla istället.

Senast redigerat av trasigbil (22 maj 2021)

husseman
22 maj 2021 · 1 588 Inlägg

Hehe- kan vara det bästa bytet du gör i ditt liv. Lycka till.

mvh/husse

Mangisen
22 maj 2021 · 1 034 Inlägg

husseman skrev:
Hehe- kan vara det bästa bytet du gör i ditt liv. Lycka till.

mvh/husse

Fan jag borde kanske byta min clio 05a som jag pendlar 7 mil om dagen med i över 1år?  Varit inom familjen i 4 år roll
Nåt du kan rekommendera? , vad kör du privat?

spillolja
22 maj 2021 · 4 020 Inlägg

Mangisen skrev:
clio 05a

Ni har glömt att lägga upp bilder och beskrivning på eran ögonsten
smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Mangisen
23 maj 2021 · 1 034 Inlägg

spillolja skrev:

Mangisen skrev:
clio 05a

Ni har glömt att lägga upp bilder och beskrivning på eran ögonsten
smile

Är det viktigt på en pendlarburk? big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/5/4096/4096-1dfe5b3a9bb7394bb4ee9d6b1c618226.jpg

spillolja
23 maj 2021 · 4 020 Inlägg

Mangisen skrev:
Är det viktigt på en pendlarburk? big_smile

Ser där en 16V så det borde vara lite mer fräs i den än i min Pundarburk
smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Mangisen
23 maj 2021 · 1 034 Inlägg

spillolja skrev:

Mangisen skrev:
Är det viktigt på en pendlarburk? big_smile

Ser där en 16V så det borde vara lite mer fräs i den än i min Pundarburk
smile

75 ystra hästkrafter lol
Det var min svärmors bil från början, när hon bestämde sig för att köpa sig en nyare Nissan, så köpte jag clion av henne i början av 2020.
21500 mil i skrivande stund smile
Jobbar som rekonditionerare sedan ett tag tillbaka så clion har fått sig lite glans minsann tongue

spillolja
23 maj 2021 · 4 020 Inlägg

Mangisen skrev:
21500 mil i skrivande stund smile

Hmm, mer än min som inte ens passerat 16.000mil
men hitlerkälken har passerat 20.000mil smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang