Bra kvalitétskit universal stolsvärme?

ChrisO
6 augusti 2021 · 447 Inlägg

Tjenare.

Tänkte sätta in stolsvärme i min evo 5 framöver och tänkte kolla vilka bra kvalitétskit som finns? Har kitat lite snabbt på detta kit. Då de redan finns originalfärdigt i bilens härva så är tanken att koppla in sig rätt på de istället för att använda knappar m.m som kommer med kitten

https://www.amazon.se/DOMETIC-inbyggd-s … &psc=1

Tack på förhand

Stortag
6 augusti 2021 · 298 Inlägg

Hur är det med original? Är det stor prisskillnad? På volvo åtminstone får man värmeelementen som reservdelar. Det är viktigt att elementet följer formen på stoppningen, om det är en fåra i stoppningen så måste man få ner elementet i botten av fåran annars om den ligger platt ovanpå kommer tråden att gå av då man sitter på sätet. Lite därför jag tänker på original för de är ju formanpassade till sätena.
Däremot dessa ser ju ut att vara rätt fyrkantiga. Om de passar i mitten av sätet så att säga och inte går över några fåror borde det nog säkert kunna gå.
Men säkert skulle

BMW 525i (1995)
Nissan Leaf (2022)
ChrisO
8 augusti 2021 · 447 Inlägg

Stortag skrev:
Hur är det med original? Är det stor prisskillnad? På volvo åtminstone får man värmeelementen som reservdelar. Det är viktigt att elementet följer formen på stoppningen, om det är en fåra i stoppningen så måste man få ner elementet i botten av fåran annars om den ligger platt ovanpå kommer tråden att gå av då man sitter på sätet. Lite därför jag tänker på original för de är ju formanpassade till sätena.
Däremot dessa ser ju ut att vara rätt fyrkantiga. Om de passar i mitten av sätet så att säga och inte går över några fåror borde det nog säkert kunna gå.
Men säkert skulle

finns ingen sätesvärme i evostolar original tyvärr. använder en annan kabelhärva i bilen som har sätesvärmare orignal. därför jag tänkte köpa nått bra kvalitétskit.  men vad jag har för mig så finns de inga sömmar just där man sitter och i svanken där man kan lägga plattorna.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang