Epor/A-traktorer på Garaget i framtiden?

Ahrle
15 augusti 2021 · 71 Inlägg

Förstår att den klassiska Duetten kanske varit lite för förutsägbar för att tidigare platsa på Garaget. Nu när epor/A-traktorer blivit helt vanliga bilar, där en hel del faktiskt är i riktigt bra skick; är det inte dags att öppna för dem här, med samma regler som för andra bilar? smile

Mvh

Toyota Celica 2.0 GT "Laban" (1987)
Toyota Corona "Ärtan" (1975)
Vector_2003
15 augusti 2021 · 20 Inlägg

well...........

torsen
15 augusti 2021 · 7 236 Inlägg

Endast fordon som kräver minst *B*-kort tycker jag.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
15 augusti 2021 · 14 048 Inlägg

Jag har absolut inget emot Epa-traktorer/A-traktorer som fordon till ungdomar så för mig spelar det ingen roll om dom får vara med i gemenskapen här. Bara det inte blir en massa snack och trådar med hur man trimmar/går förbi spärrar för att få dom att gå fortare. Såna trådar har förekommit och kommer att förekomma framöver också. Precis som TS skriver så finns det väldigt många skitsnygga Epa-traktorer/A-traktorer. Det här är min åsikt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
zzr94092
15 augusti 2021 · 4 388 Inlägg

Håller med Vettemannen.... men vissa har svårt att gå in på en parkering/hållplats när dom skaffat kö efter sig..

caromania Forummoderator
15 augusti 2021 · 9 296 Inlägg

Personligen är jag inte så imponerad av den nya generationens a-traktor. Jag förstår ungdomens glöd och intresse till 100% men jag har onekligen lite svårt för alla diverse mer eller mindre nya bilar med triangel på bakluckan. Både XC90 och Porsche Cayenne rullar i närområdet. Stört enligt mig.

Sedan tycker jag tyvärr att för många inte följer reglerna. De kör för fort, sladdar och beter sig allmänt illa. Detta är såklart ett uppförande som bara står för en liten del, men de sänker hela den sidan av hobbyn i mina ögon.

Vad forumet anbelangar så har det lagts till delen Övriga fordon som är till för t ex A-traktorer så jag undrar om behovet egentligen finns.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
15 augusti 2021 · 17 477 Inlägg

Som, Caromania nämner är de redan tillåtna under kategorin "övriga fordon" så fråga på.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Ahrle
15 augusti 2021 · 71 Inlägg

torsen skrev:
Endast fordon som kräver minst *B*-kort tycker jag.

Bör inte skicket väga tyngre än ägarens körkortsbehörighet? En EPA/A-traktor är ju egentligen bara ett B-fordon med LGF-skylt.

Vettemannen skrev:
Jag har absolut inget emot Epa-traktorer/A-traktorer som fordon till ungdomar så för mig spelar det ingen roll om dom får vara med i gemenskapen här. Bara det inte blir en massa snack och trådar med hur man trimmar/går förbi spärrar för att få dom att gå fortare. Såna trådar har förekommit och kommer att förekomma framöver också. Precis som TS skriver så finns det väldigt många skitsnygga Epa-traktorer/A-traktorer. Det här är min åsikt.

/Benny

Instämmer, tror också det genererar positivt trafikflöde för Garaget.

caromania skrev:
Personligen är jag inte så imponerad av den nya generationens a-traktor. Jag förstår ungdomens glöd och intresse till 100% men jag har onekligen lite svårt för alla diverse mer eller mindre nya bilar med triangel på bakluckan. Både XC90 och Porsche Cayenne rullar i närområdet. Stört enligt mig.

Sedan tycker jag tyvärr att för många inte följer reglerna. De kör för fort, sladdar och beter sig allmänt illa. Detta är såklart ett uppförande som bara står för en liten del, men de sänker hela den sidan av hobbyn i mina ögon.

Vad forumet anbelangar så har det lagts till delen Övriga fordon som är till för t ex A-traktorer så jag undrar om behovet egentligen finns.

Är inte heller särskilt imponerad av just bilmodellerna ifråga (främst för post-2005 bilar är alldeles för nya för mig big_smile).

Övriga fordon, är detta något som är sökbart eller bara kommer upp i användares fotoalbum? Tänker för publicitetens skull. För min del känns det lite meningslöst att ladda upp t ex motorcyklar, som ingen hittar till... roll

Toyota Corona "Ärtan" (1975)
Toyota Celica 2.0 GT "Laban" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang