Förlåt för alla dessa jävla köpråds trådar. Fick men sista lön från sommarjobbet och har 18 000 att kunna lägga på min första bil. Vad jag har för krav är jag lite osäker på, jag vill ju använda bilen för att ta mig till skola och jobb men också ut och ha roligt när jag kör med vänner etc. Jag kan dessutom ingenting om bilar.
Just nu funderar jag på dessa, de ligger nära där jag bor och jag har inte möjlighet att åka nå jättelångt för en bil. Men problemet med audin är att jag tycker den är ful och vet inte hur lätt det är att göra den snyggare. Har inget garage att vara och meka i.
Jag har sån sjuk beslutsångest inför min förstabil, har velat haft sån där mercedes w124, bmw 3/5-serien, volvo 740/940/s70/v70/850 eller typ golf mk2/3.
Sen borde nog jag inte lägga just allt på bil, lär ju ha bränsle och ny stereo till bilen så jag kan lyssna på min musik..
Som jag skrev i annan tråd så har den mersan rullat 73500 mil. PGM800. Årsskatt: 6247:-
Ja farsan sa att årsskatten på diesel merza är dyra. Tänkte att det var något lurt eftersom han döljer regnummret, men tack iallafall, kommer inte köpa den.
Själv tycker jag den ser väldig fräsch ut på bilderna (förutom den där rosten förstås). Den var billigare i skatten än a4:an och ser generellt snyggare ut imo, plus turbo.
Han skrev även att priset kan diskuteras vid en smidig affär.
Klickar in på en där, lite över budget, men det är 500kr i skatt, den är besiktigad och bör inte kräva mycket service innan 30000mil tänker jag. Det är inget muskedunder, men du går i skola och behöver en snål bil..... https://www.blocket.se/annons/skane/che … d/96830823
Köper du en bil som är 20 år gammal så kommer du aldrig få ha en bil som är hel, alltid är det något som jävlas och det drar iväg i service, i synnerhet om man behöver lämna in den hela tiden.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
A3an verkar ju helt klart vettig. S-line och 1,8T blir en körglad liten bil
Rosten där är bara kosmetiskt än så länge. Kommer bli värre med tiden. Däremot går den ju att fixa om man vill lägga tid på det
Lyssna efter skrammel vid toppens baksida (vid växellådan) vid kallstart, sitter nämligen en kamkedja mellan kamaxlarna som brukar låta illa när dom gått långt och till slut går kedjan av och då kröks alla ventiler som driv av ena kamxeln. Inte så värst dyrt eller svårt att byta och rekommenderas att göra i förebyggande syfte i samband med kamremsbyte. Tyvärr många som inte vet om att kedjan finns och folk tror man skämtar när man säger att motorn har både kamrem och kamkedja.
Klickar in på en där, lite över budget, men det är 500kr i skatt, den är besiktigad och bör inte kräva mycket service innan 30000mil tänker jag. Det är inget muskedunder, men du går i skola och behöver en snål bil..... https://www.blocket.se/annons/skane/che … d/96830823
Köper du en bil som är 20 år gammal så kommer du aldrig få ha en bil som är hel, alltid är det något som jävlas och det drar iväg i service, i synnerhet om man behöver lämna in den hela tiden.
Nej tack, men tack för du tog din tid att hjälpa mig i alla fall.
Mamma sa att hon kunde hjälpa mig en del med skatten. Plus så jobbar jag sidan av skolan så kan räkna med att minst samla ihop 8000+studiebidrag varje månad.
A3an verkar ju helt klart vettig. S-line och 1,8T blir en körglad liten bil
Rosten där är bara kosmetiskt än så länge. Kommer bli värre med tiden. Däremot går den ju att fixa om man vill lägga tid på det
Lyssna efter skrammel vid toppens baksida (vid växellådan) vid kallstart, sitter nämligen en kamkedja mellan kamaxlarna som brukar låta illa när dom gått långt och till slut går kedjan av och då kröks alla ventiler som driv av ena kamxeln. Inte så värst dyrt eller svårt att byta och rekommenderas att göra i förebyggande syfte i samband med kamremsbyte. Tyvärr många som inte vet om att kedjan finns och folk tror man skämtar när man säger att motorn har både kamrem och kamkedja.
Tror fan jag köper den om det är något att ha. Jag blev väldigt hyped efter jag såg den bilen och snackade med honom som säljer den. Ser ju även rätt snygg ut från början till skillnad med den där a4.
Och skulle vilja lära mig mer om att meka med bilar osv så om det kanske finns något småfix att göra så är det nog inte hela världen, har blivit bara mer och mer bilintresserad efter jag tagit körkortet haha.
Det är fortfarande svårt när du inte skriver vad du efterfrågar... Välj en av varje: Prestanda eller ekonomi? Motorljud eller bränsleeffektivitet? Utseende eller driftsäkerhet? Komfort eller sport? Busköra/leka eller bara åka?