Låg i fronten på Saab NG9-3?

JoelDew01
29 augusti 2021 · 33 Inlägg

Kanske en underlig fråga men ställer den ändå.
Har märkt på min saab 9-3 (2007) att frontspoilern undertill fått massa skrapmärken, inget som syns om man inte direkt kollar noga och det stör mig inte så mycket. Men är bilen så låg i fronten så det i vissa situationer kunnat skrapa i? Har mest skört på normala vägar där ja i alla fall inte lagt märke till att det skulle skrapa i och kör alltid lugnt över farthinder. Min far har också en 9-3 med liknande skrapmärken. Är det någon saab ägare med liknande problem eller är man ensam om det tongue?

Senast redigerat av JoelDew01 (30 augusti 2021)

Brådhis * Voff voff *
30 augusti 2021 · 10 279 Inlägg

Framskärmen är runt hjulhuset fram. Menar du att hjulet skulle gått emot skärmen då? Eller menar du en annan del, tex frontspoilern? smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Tobzter
30 augusti 2021 · 3 145 Inlägg

Är de original fjädrar och rätt dimension på däck och fälg, ska detta ej ske,

Men vanligt med fjädrar som är av fram på dessa så kolla det

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
JoelDew01
30 augusti 2021 · 33 Inlägg

Brådhis skrev:
Framskärmen är runt hjulhuset fram. Menar du att hjulet skulle gått emot skärmen då? Eller menar du en annan del, tex frontspoilern? smile

Frontspoilern menar jag smile

Low
30 augusti 2021 · 3 311 Inlägg

Ja dom är väldigt låga fram original. Har en 07a själv. Har också en del skrap märken. Har lyckats skrapa lite när man parkerat vid vissa parkeringar där trottoar kanter är väldigt höga och fronten oftas hänger över för få plats... Speciellt på vintern...

JoelDew01
30 augusti 2021 · 33 Inlägg

Low skrev:
Ja dom är väldigt låga fram original. Har en 07a själv. Har också en del skrap märken. Har lyckats skrapa lite när man parkerat vid vissa parkeringar där trottoar kanter är väldigt höga och fronten oftas hänger över för få plats... Speciellt på vintern...

Då är man inte ensam. Lite synd att dom gjort fronten just så tycker jag men är bara att gilla läget.

simlar
30 augusti 2021 · 5 525 Inlägg

Väldigt många moderna bilar som är så pass låg original att dom skrapar i framspoilern ibland.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Low
30 augusti 2021 · 3 311 Inlägg

JoelDew01 skrev:

Low skrev:
Ja dom är väldigt låga fram original. Har en 07a själv. Har också en del skrap märken. Har lyckats skrapa lite när man parkerat vid vissa parkeringar där trottoar kanter är väldigt höga och fronten oftas hänger över för få plats... Speciellt på vintern...

Då är man inte ensam. Lite synd att dom gjort fronten just så tycker jag men är bara att gilla läget.

Verkligen. De är verkligen låga🥴

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang