Volvo 745 cigarettuttag funkar ej

downievolvo
4 september 2021 · 2 Inlägg

tjena, införskaffade mig nyligen en volvo 745 årsmodell 1989, märkte att cigarettuttag inte fungerade kollat sladdarna som är till cigarettuttag allt sitter åt och inget ser ut att vara fel där, sedan funkade cigarettuttag helt plötsligt när jag kopplade in kablarna igen och testade koppla in samma kablar in och ut men efter det vägrar det funka, så tänkte vända mig hit och höra ifall någon har någon ide, är klappkass på el och motorer så hjälp uppskattas.

Stortag
10 september 2021 · 298 Inlägg

Eftersom det funkar sporadiskt skulle jag gissa att du har glappkontakt. Men jag skulle ändå börja med att mäta om du har spänning i uttaget. Pluss längst ner i botten och jord i väggen av uttaget eller om du kör med polpenna sätt jorden i b-stolpen i öglan till dörrlåset. Var stadig på hand då du pillar in mätdonet mot botten för om du tar i väggen och botten på samma gång flyger säkringen.

Kan vara så att plusspolen är bränd med aska och skit om tändaren har använts. I så fall är det lättast att skaffa nytt uttag på biltema och byta.

BMW 525i (1995)
Nissan Leaf (2022)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang