Chevrolet Van -88 (dra om elen)

Andey00
5 oktober 2021 · 2 Inlägg

Hej.

Har precis köpt mig min första äldre bil. Cheva Van, som jag har tänkt göra iordning för utmaningens skull. Men tyvärr så krånglar bilen 24/7 så har knappt åkt 1 meter med den, även om den är besiktad. Jag är helt nybörjare inom detta och har aldrig grejat med varken bilar eller motorer förut, men jag är en problemlösare. Den tidigare ägaren har "försökt" dra ny el i bilen vilket inte verkar gått så bra så jag behöver verkligen eran hjälp.

Har bestämt mig för att dra om elen från början och behöver därför (elschema) eller annat dylikt då bilen redan nu saknar koppling över allt. med saknar koppling menar jag  att vart man än tittar så är det sladdar som inte är kopplat till något, varken hastighet, temperatur, olja,- eller varvmätare funkar. Kan tänka mig att det inte finns en mapp/karta, så skulle iallafall önska att någon räddare i nöden skulle kunna skicka bilder på hur deras sladdar ser ut under huven samt hur det är kopplat till motor, förgasar med mera. Tacksam för hjälp.

Med Vänliga Hälsningar
Andreas

Niknar
5 oktober 2021 · 198 Inlägg
--------------------------------------------------------------------------------
Att jobba på egen hand - gör ont!
Andey00
6 oktober 2021 · 2 Inlägg

ÅÅh tack snälla! big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang