Bil som ej startar

adame2
23 september 2021 · 2 Inlägg

Hej
Har en 2001
Mercedes-Benz C 240  som är avställd, och ståt sen covid utbrottet där i april 2020 fungerade bra att köra in den, startar ej nu.

Kan vara barteri eller något som strula, har dock laddat och även provat att paral koppla in ett annat batteri, allt tänds men när jag förösker starta så klickar det utan ens startmotorn försöker. Funder om det kan vara något relä, säkring eller batteriet inte levera tillräckligt med ström.

Nu behhöver jag bli av med bilen då den står i garaget, problemet är att säljer jag den till firma så får jag typ 5-6000, försöker jag på blocket vet jag inte hur många tomtar och troll man måste gå igenom.

Vad tror ni bilen är värd om den starta jag tänker uppåt 30 000, 12500 mil, gick igenom besiktning 2020 utan problem, rätt nya vinterdäck automoat och läder, lite rost vid en dörrkant...

Det jag tänker om någon här som bor norr i närheten av norra stockholm vill lägga en kväll på bilen så får denna 50% av försäljningspriset om den startar.
SED879 om ni vill se historik

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
23 september 2021 · 17 470 Inlägg

Dålig kontakt mellan startbatteri och hjälpbatteri? Dåliga polanslutningar på startbatteri? Då klickar det bara oavsett hur laddat det är...
Sen är ju inte C240 Den mest värdefulla mersan så håll den vid liv.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Skitungen
24 september 2021 · 199 Inlägg

Prova att knacka lite med en hammare på startmotorn och se om den hoppar igång sen.

Mossan1
25 september 2021 · 2 805 Inlägg

Glöm inte att säkerställa minusanslutningen till motorn också.
Lika viktig som plus.

30 lpter dyrt för så gammal Merca.
Men jag vet ärligt inte.
Dock, är den för gammal för att låga mil ska vara någon fördel alls i praktiken. Oavsett bilmodell.
Men det vet inte alla, så kanske priset kan bli högt av det ändå.
Det står dig fritt att sötta vilket pris du vill.  Det är ju lättare att leva med att få prissänka, än att bli av med den extremt fort och undra vad man hade kunnat få...

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
25 september 2021 · 17 470 Inlägg

C240 är kända för att vara trötta och törstiga. Inte så eftertraktade. Men miltalet är ju bra som tusan! Vilket dessutom verkar stämma. Problemet är att den rullat så lite de sista åren gör att den som köper den lär nog få problem vid dagligt brukande.

Sänk priset rejält.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
adame2
14 oktober 2021 · 2 Inlägg

Hybrid_ skrev:
C240 är kända för att vara trötta och törstiga. Inte så eftertraktade. Men miltalet är ju bra som tusan! Vilket dessutom verkar stämma. Problemet är att den rullat så lite de sista åren gör att den som köper den lär nog få problem vid dagligt brukande.

Sänk priset rejält.

Ja dyr i skatt och dricker en del bensin. Bromsarna är ju lite eftersatta och stödämparna, lite rost underkat av dörrar etc. SÅ kanske 20 K är mer rimligt på sin höjd, så en 8000 bara hämta den ej starta kanske ej är så farligt. Provat nytt batteri mm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang