tänk liten bil som är snål bensin då så klart. det är vad jag skulle sikta på för 50k får man rätt okej bilar. när jag köpte min polo 1.6tdi så låg den på 65k prutade ner till 60k med nya vinterdäck dåliga sommardäck..dock godkända.
ångrar inte det valet en sec.. den bilen har fungerat över förväntan för att vara en vw har den skött sig väldigt bra.. bara små skitgrejer som gått sönder
då kör jag 3k om året endå

men sen om det är rätt val att köpa en bensin polo låter jag vara osagt.
men det som är viktigt låg skatt och låg försäkring och att den inte drar jättemycket. jag personligen hade kollat polo 1.4 6r 2010 och nyare Fabia med den nyare karossen Ibiza 2009-
enda anledningen är att det är bilar som känns väldigt vuxna och rubusta.. men det är min personliga åsikt.. möjligen om du kan få en Vw Up! eller Skoda Citygo och seat mii finns den senare för 41k som gått 9k en sån bör vara ett äkligt bra köp. anledningen till vag bilar är bara för att dom känns väldigt välbyggda oavsätt modell.. medans det finns bättre bilar som är skräp att köra.
för mig är hur dom är att köra det viktigaste och att dom ser bra ut.
sen när det gäller köp av fordon rent allmänt..
Köp ALDRIG en bil privat som nyss bytt ägare.. ska man köpa bilar av privat personer ska man köpa av dom som ägt bilen så länge som möjligt. dom där som äger bilarna några dagar och sätter ut en annons så är chansen stor att man blir grundlurad.
men som första bil så skit i fräna bmw mercerders volvo audi osv för dom kostar bara en jävla massa pengar att äga. dra mycket bensin. utan tänk ekonomiskt så du har råd att använda bilen
byt sedan till något större och bättre när man känner att man verkligen har råd med bilen.. för att äga en bil är inte billigt oavsätt vad man väljer för bil men fel val kan förstöra hela privatekonomin.
och låt dig inte luras in på att köpa en diesel med din beskrivning av körning.
själv kör jag bara små bilar idagens läge.. visst jag har en Peugeot 407 men den har stått avställt väldigt länge nu för vi har ingen använding av den..
min favorit bil är min lilla Gråa Seat Arosa en riktigt liten skit bil men gud vilken rolig bil att köra.. man kan köra den som man snott den men endå inte köra speciellt fort eftersom den där 1.4l motor på 60hk inte är speciellt pigg men endå inte slö nog för att vara pinsamt trött.. den gör 160 om man vill man kan köra på 5:ans växel genom rondeller och få upp farten utan nedväxling igen.. sen att man kan åka genom en rondell i 70blås utan att det märks i bilen gör ju inte saken sämre. den är mer välbyggd och stabil än en Citroen c1 från 2012 och dessutom mycket piggare. då är den född 1999